دیمتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در گفت‌وگو با روزنامه "ودوموستی" خاطرنشان کرد: حمله پهپادی که صبح روز شنبه انجام شد و زیر ساخت‌های عربستان را هدف قرار داد، یک رویداد نگران‌کننده برای بازارهای جهانی نفت است.

پسکوف همچنین تصریح کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان این رخداد بوده و از این حمله اطلاع دارد.

وی در پاسخ به سوالی عنوان داشت: عربستان درخواست هیچ کمکی از روسیه پس از این حمله نکرده است.

سخنگوی کرملین گفت: ما نمی‌دانیم که آیا آنها به کمک نیاز دارند یا خیر. آنها خودشان تمام توانمندی‌های لازم برای تعامل و مقابله با این وضعیت را دارند.

پسکوف تاکید کرد: ما با قاطعیت این حمله پهپادی را محکوم می‌کنیم و بر این باور هستیم که چنین اقداماتی بر ثبات کلی بازارهای نفتی تاثیر منفی می‌گذارد.

صبح روز شنبه تاسیسات نفتی شرکت آرامکو واقع در شرق عربستان مورد هدف حملات پهپادی قرار گرفت و مجموعه پالایشگاه‌های این شرکت در دو منطقه "بقیق" و "خریص" دچار آتش‌سوزی شد. نیروهای انصارالله یمن نیز حمله به این تاسیسات نفتی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این عملیات توسط ۱۰ پهپاد انجام شده است.

در همین راستا، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که این حمله منجر به توقف تولید ۵.۷ میلیون بشکه نفت از تولیدات عربستان در روز شد.

در همین راستا، فرماندهی ائتلاف عربی تحت امر عربستان اعلام کرد: برای شناسایی طرف‌هایی که در این حمله دست داشته‌اند، تحقیقاتی آغاز شده و اقدامات لازم برای برخورد با این تهدیدات اتخاذ می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.