دکتر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی که برای شرکت در اجلاس کنفرانس سالانه عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین به سر می برد، با آلکسی لیخاچف، رییس روس اتم، دیدار کرد. در این دیدار که در محل نمایندگی دائم کشورمان در وین انجام شد، طرفین درخصوص توسعه همکاری ها و روابط دوجانبه و همچنین تعاملات در آژانس بین المللی انرژی اتمی رایزنی کردند.

 

صالحی روز یکشنبه به منظور شرکت در شصت و سومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد وین پایتخت اتریش و مقر آژانس شد.

 

وی در مدت حضورش در وین ضمن شرکت و ایراد سخنرانی در این نشست با برخی مقامات شرکت کننده دیدار و گفت وگو می‌کند.

شصت و سومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس از ۲۵ تا ۲۹ شهریور ماه (۱۶ تا ۲۰ سپتامبر) در مقر آژانس در وین برگزار می‌شود. در این نشست مقامات عالیرتبه و نمایندگان کشورهای عضو آژانس شرکت می‌کنند.

تقویت اثربخشی اجرای پادمان و استفاده بیشتر از علوم و تکنولوژی هسته‌ای در راستای توسعه از جمله موضوعاتی است که کشورهای عضو در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر می‌کنند.  

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هفته گذشته میزبان «کرنل فروتا» سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود. فروتا روز یکشنبه ۱۷ شهریور ماه در سفری چند ساعته به تهران با صالحی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.