هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری دیدار تیم‌های استقلال و نفت در مسجد سلیمان پیگیری شد. دو تیم از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان به میدان رفتند که در نیمه نخست شاگردان استراماچونی به پیروزی یک بر صفر دست یافتند.

مهدی قائدی در دقیقه ۱۶ برای استقلال گل زد.

همچنین اکبریان، داور این دیدار فرشید اسماعیلی از استقلال را با کارت زرد جریمه کرد.

دقایق حساس نیمه نخست

در دقیقه سوم بازی، محمد دانشگر با پاسی بلند، مهدی قائدی را پشت سر مدافعان نفت صاحب توپ کرد که کنترل ناقص قائدی توپ را مقداری جلوتر انداخت و زاویه تنگ شد. با این وجود شوت محکم این بازیکن از گوشه محوطه شش قدم به دیرک دروازه خورد و راه به دروازه نفت نیافت.

دومین فرصت استقلال هم دقایقی بعد با ضربه سر دیاباته در داخل محوطه جریمه به اوت رفت. نفت مسجد سلیمان بعد از چند دقیقه کنترل توپ را در اختیار گرفت و در دقیقه دوازده، نخستین موقعیت این تیم خلق شد که توپ با دخالت مدافعان استقلال دور شد.

گل: ضربه دیاباته در داخل محوطه جریمه نفت مسجد سلیمان در دقیقه ۱۶ با دفع ناقص دروازه‌بان نفت مسجد سلیمان همراه شد و قائدی دروازه خالی حریف را به راحتی باز کرد تا بازی یک بر صفر به سود استقلال شود.

در دقیقه ۲۳ شیخ دیاباته پس از ورود به محوطه جریمه نفت، سرنگون شد که بازیکنان استقلال اعتقاد به خطای پنالتی از سوی بازیکنان نفت داشتند. در دقیقه ۲۸ مجددا دیاباته شانس گلزنی با ضربه سر را داشت که ضربه او در چارچوب نبود.

نفت مسجد سلیمان در دقیقه ۳۳ شانس جبران گل خورده را داشت اما ضربه سر بازیکن این تیم توسط حسینی دفع شد.

استقلال در دقیقه ۴۴ فرصت زدن گل دوم را هم داشت که با تعلل بازیکنان آبی‌پوش در محوطه جریمه نفت، این فرصت از دست رفت.

این بازی در نهایت در نیمه نخست با حساب یک بر صفر به سود استقلال خاتمه یافت.

از اتفاقات مهم این بازی مصدومیت شیخ دیاباته در دقیقه ۳۶ بود تا سرمربی ایتالیایی استقلال مرتضی تبریزی را جایگزین او کند.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، سیاوش یزدانی، میلیچ، محمد دانشگر، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی، داریوش شجاعیان، آرش رضاوند و دیاباته (مرتضی تبریزی ۳۶).

ترکیب نفت: حبیب فرعباسی، محمد طیبی، مجید عیدی، حامد نورمحمدی، پیام ملکیان، عباس عسگری، حسین ابراهیمی، میرهادی میرجوان، میثم نقی‌زاده، علیرضا علیزاده و سجاد جعفری.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.