«عبدالوهاب المحبشی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد که پهپادهای یمن از کشور دیگری وارد نمی‌شود.

المحبشی به شبکه خبری «التلفزیون العربی»‌ گفت: « پهپادهای یمن وارداتی نیست، بلکه بومی است و در یمن ساخته می‌شود».

وی این اظهار نظر را در پاسخ به سوال مجری شبکه تلویزیونی مزبور درباره اینکه آیا یمن پهپادهای خود را از دیگر کشورها وارد می‌کند، عنوان کرده است.

قدرت پهپادی یمن به خصوص پس از حملات اخیر پهپادهای ارتش این کشور به دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در شرق عربستان، به چالشی برای عربستان تبدیل شده است.

در همین ارتباط، روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشت که توان پهپادی یمنی‌ها، چالشی برای عربستان سعودی ایجاد کرده که ریاض با تسلیحات گرانقیمت هم توان مقابله با آن را ندارد.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز یکشنبه در گزارشی با موضوع پاسخ پهپادی اخیر انصارالله و ارتش یمن به حملات عربستان سعودی، نوشته است که توان پهپادی یمن، ریاض را مستأصل کرده است.

این روزنامه با اشاره به عملیات پهپادی روز شنبه علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی در دو منطقه «بقیق» و «خریص»، نوشته است: «این حملات نه تنها آسیب‌پذیری عربستان سعودی در جنگ علیه حوثی‌ها را برملا کرد، بلکه نشان داد که انجام چنین حملات مهمی تا چه حد کم‌هزینه شده است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.