سی ان ان گزارش داد، «اریک هولدر» وزیر پیشین دادگستری آمریکا، محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را پس از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش محتمل عنوان کرد.

 وزیر دادگستری سابق آمریکا در عین حال گفته است: محاکمه کردن فردی که سالها رئیس جمهور  بوده، هزینه بالقوه ای برای کشور در پی خواهد داشت و ما  باید این موضوع را درک کنیم.

این اظهارات پس از آن عنوان می‌شود که هفته گذشته کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با انجام اقدامات لازم برای تحقیقات پیرامون انجام استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور موافقت کرد.

بر این اساس یکی از مهمترین گام‌های مجلس نمایندگان برای استیضاح ترامپ به پیش رفت و رئیس جمهور آمریکا یک گام به استیضاح در کنگره نزدیک تر شد.

از سوی دیگر اقدام کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در حالی صورت گرفته که برخی از مهمترین سران دموکرات با استیضاح ترامپ همچنان مخالفند.

همچنین با وجود اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان، اما با توجه به تسلط جمهوری‌خواهان بر اکثریت کرسی‌های مجلس سنای این کشور، استیضاح ترامپ روند پچیده و دشواری را در پیش خواهد داشت.

در صورتی که مجلس نمایندگان موفق به تصویب کامل طرح استیضاح ترامپ شود، این درخواست به مجلس سنا خواهد رفت و مجلس سنا روند استیضاح را با طرح سوالاتی در جلسات علنی با رئیس جمهور آغاز خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.