«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در پیامی توییتری ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره دست داشتن ایران در عملیات پهپادی مقاومت یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی را رد کرد.

وزیر خارجه ایران در پیام توییتری امروز یکشنبه خود نوشت: مایک پمپئو بعد از ناکامی در (سیاست) "فشار حداکثری" (علیه ایران)، دارد به "فریبکاری حداکثری" روی می‌آورد. ایالات متحده و مشتریانش در یمن به خاطر این توهم که  برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی منجر نمی‌شود، گیر افتاده‌اند.

محمد جواد ظریف افزود: اتهام زدن با ایران باعث پایان فاجعه نخواهد شد. پیشنهاد ۱۵ آوریل ما برای پایان دادن به جنگ و آغاز مذاکرات را بپذیرید.

این پیام توییتری پاسخی به پیام توییتری شب گذشته وزیر خارجه آمریکا بود که در آن او بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی ایران را به دست داشتن در پاسخ پهپادی موفق یمنی‌ها به متجاوزان سعودی متهم کرد.

مایک پمپئو مدعی شده بود: «ایران در بحبوحه تمام درخواست‌هایش برای کاهش‌تنش (در یمن)، اکنون حمله بی‌سابقه‌ای را علیه این تامین‌کننده انرژی جهان (عربستان سعودی) انجام داده است. هیچ مدرکی از اینکه حملات از یمن انجام شده باشند، ‌وجود ندارد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.