به گزارش یورونیوز، ‌ کارن باور که  ریاست حزب دموکرات مسیحی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان را نیز برعهده دارد و جانشین احتمالی مرکل محسوب می شود، ‌ یادآور شد که بیرون کشیدن نیروهای خارجی از افغانستان، به طور ویژه برای زنان افغان شرایط سختی ایجاد می کند.

وی در گردهمایی زنان حزب دموکرات مسیحی آلمان افزود: نگرانم که اگر مسئولیتمان در افغانستان را رها کنیم، با تصویر هولناک زنانی روبه رو شویم که سنگسار و به دار آویخته می شوند و دخترانی که از مدرسه بازمی مانند و  شوهر داده می شوند.۹۱۰۹

آلمان حدود یک هزار و ۳۰۰ نظامی در افغانستان دارد و حکم مصوب پارلمان این کشور برای ادامه حضور این نیروها در کابل ، مارس ۲۰۲۰ ( اسفند و فروردین ۹۸- ۹۹)پایان می یابد.

تعداد نیروهای آمریکا در افغانستان ۱۴ هزار نفر است.

افغانستان کشوری است که ارتش آمریکا طولانی ترین مدت اقامت خود در یک کشور را در آن ثبت کرده است.

حضور نظامی آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۰۱ با هدف سرنگونی طالبان پس از حملات یازده سپتامبر به خاک آمریکا، آغاز شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به تازگی نشستی محرمانه بین رهبران طالبان در کمپ دیوید را در پی وقوع حمله ای در کابل که منجر به کشته شدن یک نظامی آمریکایی و ۱۱ نفر دیگر شد، لغو کرد.

آمریکا اعلام کرده که حدود پنج هزار نظامی خود را از افغانستان خارج و به موجب توافقی با طالبان، ‌ پنچ پایگاه نظامی در افغانستان را تعطیل می کند.

ترامپ در عین حال آلمان را تحت فشار قرار داده است تا سهم خود از هزینه های دفاعی ناتو را بپردازد.

آلمان براساس بودجه جاری ، در حال حاضر بیش از ۱.۴ درصد از تولید خود را در زمینه بخش دفاعی هزینه می کند، در حالی که این رقم طبق بودجه هزینه های نظامی ناتو باید ۲ درصد باشد.

صدراعظم آلمان ماه گذشته گفت که برلین به تحقق این هدف متعهد است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.