محمدجواد ظریف روز جمعه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «تیم ب بار دیگر ضربه زد. دونالد ترامپ، آمریکا با داشتن دوستی در تیم ب که خزانه آمریکا را خالی می‌کند، سیاست خارجی‌ ایالات متحده را گروگان می‌گیرد و از رئیس‌جمهور آمریکا جاسوسی می‌کند، دیگر نیازی به دشمن ندارد.»

بر اساس این گزارش، نشریه "پلیتیکو" روز پنجشنبه نوشت یک گزارش امنیتی احتمال می‌دهد اسرائیل پشت نصب سیستم‌های جاسوسی از تلفن‌های همراه در داخل کاخ سفید و نیز در دیگر مناطق حساس پایتخت آمریکا در دو سال گذشته بوده باشد.

این مجله به نقل از یک مقام سابق عالی‌رتبه آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد برخلاف حوادث جاسوسی دیگر که در خاک آمریکا برملا می‌شوند، دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا دولت رژیم صهیونیستی را از این بابت توبیخ نکرده و به نظر می‌رسد این رویداد هیچ تبعاتی نداشته است.

طبق این گزارش، سیستم‌های جاسوسی نصب شده در نزدیکی کاخ سفید شبیه فرستنده‌های مخابراتی عادی تلفن‌های همراه بوده‌اند اما در واقعیت امر آنها دستگاه‌های جاسوسی و شنود بوده‌اند که اطلاعاتی از مالکان تلفن‌های همراه جمع‌آوری می‌کردند. علاوه بر دریافت محتواهای داخل تلفن‌های همراه این دستگاه‌ها تصاویر مکالمات و شنود آنها را نیز انجام می‌دادند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این گزارش اعلام کرد که باور ندارد اسرائیل از کشورش جاسوسی کرده باشد. رژیم صهیونیستی نیز این گزارش را رد کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.