حکایت فوتبالیست‌های امروز حکایت جالبی است. از بستن قرارداد‌های بالا تا گنجاندن بند‌های عجیب و غریب که همه آنها بیشتر به سود بازیکن است تا باشگاه.

باشگاه استقلال طی سال‌های اخیر به خاطر بسیاری از قراردادها با مشکلات زیادی روبرو بوده و نتیجه‌اش تغییر و تحولات چند سال اخیر است. البته علی خطیر معاون ورزشی پیشین باشگاه استقلال در قرارداد‌های جدید تلاش کرده که منافع باشگاه را در نظر بگیرد، اما او به تنهایی نتوانست مانع بسیاری از قرارداد‌های غیرمتعارف شود.

با این مقدمه سراغ روزبه چشمی می‌رویم، بازیکنی که شنبه این هفته قراردادش را با استقلال تمدید کرد. چشمی پس از اینکه لیگ هجدهم به پایان رسید، به مدیران باشگاه اعلام کرد که می‌خواهد با توجه به سن و سالی که دارد، فصل آینده را در خارج از کشور بازی کند. ابتدا قرار شد او به تیم الاهلی قطر برود، اما پشیمان شد و لیگ ترکیه را در پیش گرفت. قیمت پیشنهادی تیم ترکیه‌ای آنقدر پایین بود که قید حضور در آنجا را زد.

سپس خبر آمد که این بازیکن از اسپانیا و آلمان پیشنهاد دارد، اما هیچ کدام پیشنهادی نبودند که مدافع فصل گذشته استقلال را راغب به رفتن کند. لیگ امسال شروع شد و استقلالی‌ها پس از بدنسازی سنگین وارد مسابقات شدند. چشمی هم به مدیران باشگاه چراغ‌سبز نشان داد تا دوباره به استقلال برگردد.

چشمی برای باشگاه شرط و شروط گذاشت که قرارداد یک ساله باشد، اما باشگاه زیر بار نمی‌رفت. همین مسئله باعث شد تا زمان زیادی از دست برود، در نهایت هم باشگاه با توجه به مصدومیت فرشید باقری و غیبت او تا نیم فصل تصمیم گرفت تن به خواسته این بازیکن بدهد.

این اتفاق تکراری در حالی برای استقلال افتاد که برخی از پیشکسوتان استقلال در دیدار با وزیر ورزش و جوانان به حضور امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال به او گفتند که خیلی وقت است استقلال را کوچک کرده‌اند!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.