مسعود سلطانی‌فر در دیدار با پیشکسوتان باشگاه استقلال، با بیان اینکه نمی توان نتایج دو هفته ابتدایی لیگ برتر را ملاک قضاوت عملکرد باشگاه و سرمربی عنوان کرد اظهارداشت: در فوتبال همیشه فراز و نشیب وجود داشته و حضور یک سرمربی جوان و با رزومه مناسب می‌تواند مایه امیدواری این باشگاه باشد .

سلطانی‌فر افزود: اگر در هر عرصه ای از زندگی در صدد کسب نتیجه خوب باشیم ، باید خوب بکاریم تا به خوبی هم برداشت کنیم بنابراین در فوتبال هم وقت آن رسیده که پرسپولیس و استقلال با برنامه ریزی بلندمدت و علمی ، شرایط را برای ایجاد و پرورش استعدادهای فوتبالی فراهم آورند تا بتوانند از دسترنج خود ، به منظور موفقیت بهره بگیرند .

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد : فوتبال هلند در دهه هفتاد با استفان کواکس و آژاکس و برخورداری از بازیکنان بزرگ سه دوره قهرمان اروپا شدند و در دو جام جهانی ١٩٧٤ و ١٩٧٨ هم به فینال راه پیدا کردند و هلند با تکیه بر برنامه ریزی مدون و با توجه به فعالیت علمی مدرسه فوتبال آژاکس همچنان یکی از قدرت های اروپا و جهان است و همیشه دارای پشتوانه قوی هستند 

سلطانی فرتصریح کرد: شاکله اصلی بوندسلیگا هم بازیکنان آلمانی هستند و سازمان و تشکیلات بسیار خوبی در این زمینه دارند. چرا چون در مقاطع سنی مختلف استعدادیابی کرده و آنان را آموزش می دهند تا برای تیم اصلی آماده شوند .

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: از ابتدای فعالیتم در این وزارتخانه این دو باشگاه با مشکلات عدیده ای مواجه بودنداما با جلسات مکرر و تلاش شبانه روزی و حل کردن مشکلات متعدد، این دوباشگاه مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آوردند که این تلاش ها به دلیل احترام به هواداران پرشور و پرتعداد آن‌ها صورت گرفت .

وی اعلام کرد: اوج آمال و آرزوهای طرفداران میلیونی استقلال و پرسپولیس در سراسر ایران آن است که اوقات فراغت خود را با دنبال کردن و طرفداری از پرسپولیس و استقلال پر کنند و بدون شک فوتبال ، ارزانترین و سالم ترین ابزار هم برای پر کردن اوقات فراغت چهل تا پنجاه میلیون ایرانی محسوب می شود، به همین دلیل اهتمام ویژه ای برای سامان دادن به اوضاع این دو باشگاه داریم .

سلطانی فر ادر پایان گفت: پرسپولیس و استقلال را به یک چشم نگاه می کنم و همه تلاش و توان خود را بکارخواهم گرفت که این دو باشگاه تا پایان امسال واگذار شوند چرا که واگذاری را به سود فوتبال و ورزش کشور می دانم و برای تحقق واگذاری از هیچ کوششی دریغ نمی کنم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.