حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه پس از نشست سران قوا که به میزبانی قوه قضاییه برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تصریح کرد: فلسفه قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر است و جامعه اسلامی ما نیز مبتنی بر این دو فریضه حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز همه قوا مصمم به مبارزه با ظلم، فساد، کژی و انحراف هستند، افزود: پرچم مبارزه با فساد و استکبار و همچنین مقاومت در راه اهداف انقلاب به دست رهبر معظم انقلاب و به حمدالله مقاومت مردم در مسیر خود روز به روز بیشتر می شود.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: هیچکدام از مسئولان و دغدغه مندان کشور، فساد را برنمی‌تابند. پیام هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد نیز وظایف قوا را که شامل بستن منفذهای فساد، اصلاح بسترهای فسادزا و مبارزه عبرت‌آموزر با مفسدین است، مشخص کرده و هر سه قوه مصمم هستند مبارزه با فساد را که خواست رهبر معظم انقلاب و مردم است، در کشور نهادینه کنند.

رئیسی در ادامه، رونق تولید را در پرتو امنیت اقتصادی و امنیت اقتصادی را در سایه مبارزه با فساد ممکن دانست و یادآور شد: مبارزه با فساد امروز در همه نهادها امری دارای اولویت است و ان شاءالله روز به روز بیشتر شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال خواهیم بود.

وی اظهار کرد: دولتمردان و مسئولان در جلسات مختلف بر این موضوع تاکید دارند که مدیران شجاع و جسور باید مورد حمایت باشند و کسانی که قلم به دست دارند نباید قلمشان بلرزد زیرا بنای نظام و مسئولان بر حمایت از مدیران شجاعی است که با جسارت تصمیم می گیرند و نمی گذارند در این شرایط به مردم سخت بگذرد.

رئیس قوه قضاییه در پایان با اشاره به برداشتن گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران، این امر را نشانگر اراده جدی نظام جمهوری اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: این اراده به اعتبار روحیه ایستادگی مردم شکل گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.