محمد مختاریانی، عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران اظهار کرد: بسیاری از خانواده ها کنسرو تن ماهی را به عنوان یک وعده غذایی به دلیل داشتن امگا و نداشتن هیچ گونه مواد افزودنی در سبد غذایی خود استفاده می کردند اما با بالا رفتن قیمت مجبور به حذف آن شدند.

وی افزود: سال گذشته به دلیل حذف ارز دولتی ماهی و خروج از گروه کالایی یک، قیمت ماهی داخلی نیز از کیلویی ۱۰ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان افزایش یافت و این موضوع دلیل اصلی افزایش قیمت هر قوطی کنسرو تن ماهی به ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان بوده است.

عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: این افزایش قیمت باعث شد تا از ابتدای سال جاری فروش بسیاری از کارخانه های تولیدی ۶۰ درصد کاهش یابد و حتی برخی از کارخانه ها تعطیل شدند.

مختاریانی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم ماهی تن اکنون در بازار ۲۱ هزارتومان است؛ این روند کاهشی استمرار خواهد داشت و قیمت به کمتر از ۱۵ هزارتومان می رسد. برای حفظ فرهنگ مصرف کنسرو ماهی باید تمامی تولیدکنندگان و صیادان تلاش کنند تا با حمایت دولت قیمت ها کاهش یابد و قدرت خرید مصرف کننده بالا برود و تولید در این بخش پایدار باشد.

عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: پیش بینی می شود با کاهش قیمت دلار و شروع فصل صید، قیمت ماهی تن کاهش یابد و در نتیجه شاهد پایین آمدن قیمت کنسرو تن ماهی در بازار خواهیم بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.