سرهنگ کارآگاه  کامیار چهری  به تشریح این خبر پرداخت و گفت: با افزایش شکایت های مردمی در خصوص وقوع سرقت های جیب بری در ایستگاه های بی ار تی محدوده ونک و ملاصدرا، پرونده ای در کلانتری ۱۴۵ ونک تشکیل و بر حسب حساسیت های موجود، پرونده به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: پس از بررسی های لازم و مستندات به دست آمده از سوی مالباختگان چهره فرضی متهم به دست آمد و تیم های ویژه ای از کارآگاهان این پایگاه به تحقیقات برای دستگیری متهمان پرداختند.

وی افزود: پس از چند شبانه روز عملیات کنترل و تحقیقات این متهم در ایستگاه بی ار تی، ملاصدرا دستگیر و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد اما از آنجا که فاقد هرگونه مدارک شناسایی بود با عنوان جعلی خود را معرفی کرد که این مسئله روند تحقیقات را کند کرد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت، بیان داشت: این تحقیقات ادامه داشت تا این که یکی از شکات پرونده که در پلیس آگاهی حضور داشت، متهم را شناسایی کرده و اظهار داشت که وی چندی پیش در ایستگاه بی ار تی از او سرقت کرده است.

وی افزود: به این ترتیب متهم با شکایت مالباخته به دادسرا منتقل شد که متعاقبا دستور تحقیقات تکمیلی از سوی مرجع قضایی صادر و متهم مجددا به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ چهری، تصریح کرد: متهم که در تحقیقات سعی داشت با ارایه اطلاعات و اعترافات غلط، مسیر تحقیقات را منحرف کند در نهایت لب به اعتراف گشود و با اقرار به جرم خود مبنی بر جیب بری در ایستگاه بی آر تی مسیر تجریش به راه آهن، اظهار داشت که در این مسیر حضور داشته و پس از سوار شدن به اتوبوس های شلوغ و پر ازدحام اقدام به جیب بری از شهروندان و مسافران می کرده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار داشت: در ادامه، متهم به این مطلب اذعان اعتراف کرد که ۱۰ سال است به جیب بری مشغول است و در این مدت بارها دستگیر و به زندان افتاده اما هر بار پس از پایان دوره محکومیت به سراغ سرقت های خود رفته و در حال حاضر ۲ فقره سابقه زندان دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.