اکران سینماهای کشور در حالی این روزها پیگیری می‌شود که فیلم‌های روی پرده افت فروش محسوسی را در یک ماه اخیر تجربه کردند. فروش فیلم‌ها دست کم یک ماه پیش از آغاز ماه محرم شیب نزولی را در پیش گرفتند تا جایی که هفته گذشته فروش کلی سینمای ایران با افت ۷۰۰ میلیون تومانی رو به رو شد.

سیدجمال ساداتیان، تهیه‌کننده سینما با اشاره به اهمیت اعتمادسازی برای مخاطبان سینمای ایران، به خبرآنلاین گفت: «به نظرم تفاوت زیادی ما بین فیلم‌های طنز و اجتماعی نیست، نکته مهم این است که سازندگان هر دو طیف بتوانند برای مخاطبان سینمای ایران اعتمادسازی کنند. ما الان فیلم‌های طنزی هم روی پرده داریم که نتوانستند اعتماد مخاطب را جلب کنند و به تبع آن فروش قابل توجه و خوبی هم نداشتند.»

او ادامه داد: «مسئله جلب نظر و اعتماد مردم بسیار مهم و اساسی است، ما نمی‌توانیم پای مخاطب را به زور به سینما باز کنیم، درست است که کیفیت سالن‌های سینما برای نمایش فیلم و پذیرایی از علاقه‌مندان قابل اهمیت است اما تجربه نشان داده است وقتی فیلم خوبی روی پرده برود و سالن‌های سینمای خوبی هم در دسترس باشد، مردم به تماشای فیلم‌ها نشسته و از آن اثر استقبال می ‌کنند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.