علی لاریجانی روز سه‌شنبه در این پیام تصریح کرد: رحلت روحانی جلیل‌القدر، حجت الاسلام والمسلمین حاج میرزا محمدباقر نظام از روحانیون ارزشمند استان فارس، موجب تاسف و تاثر شد.

رئیس‌ مجلس در این پیام بیان کرد: این روحانی عزیز در سراسر عمر بابرکت خود به فراگیری و نشر معارف دینی، تربیت طلاب و خدمت همراه با خلوص به مردم اهتمام داشت.

لاریجانی در این پیام ضایعه فقدان وی را به عموم مردم فسا، روحانیت معظم استان فارس، ارادتمندان و اهل بیت مکرمشان تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم، علو درجات و برای بازماندگان‌ صبر و اجر مسألت کرد.

مرحوم آیت الله حاج میرزا محمدباقر نظام در ۷۳ سالگی بر اثر عارضه کلیوی و کهولت سن در بیمارستان ولی عصر فسا دعوت حق را لبیک گفت.

وی در سال ۱۳۵۴ وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر حضرات آیات گلپایگانی، حائری یزدی، نجفی مرعشی، وحید خراسانی، فاضل لنکرانی، نوری همدانی و مکارم شیرازی بهره برد.

از آن مرحوم آثاری از جمله تفسیر سوره یوسف، حجرات، سیمای مؤمنین در قرآن، خلاصة الفصول فی علم الأصول، سیمای منافقین در قرآن و قواعد الصرف حاشیه بر «منتخب المسائلِ» مرحوم آیةالله‌العظمی خویی به جا مانده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.