ماه سپتامبر که معادل ۱۰ شهریور تا ۸ مهر است، ماه کم‌رونق‌تری نسبت به ماه‌های قبل برای سینمای جهان است، اما هنوز هم فیلم‌های مورد انتظار زیادی در این ماه اکران خواهد شد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم؛

۱) «آن: بخش دوم»

فیلمی آمریکایی در ژانر فراطبیعی ترسناک به کارگردانی اندی موشیاتی است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم «آن» است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود و فیلمنامه آن نیز توسط گری دابرمن با اقتباس از یک رمان نوشته شده است.

بیل اسکارشگورد، جیمز مک‌آووی، جسیکا چستین، جی رایان، بیل هیدر، جیمز رانسون، آیزایا مصطفی و اندی بین از جمله بازیگران فیلم هستند. این فیلم توسط کمپانی‌های ورتیگو و لین پیکچرز ساخته شده و برادران وارنر نیز آن را در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) اکران می‌کند.

ماجرا از این قرار است که، ۲۷ سال پس از اتفاقات ترسناک سال ۱۹۸۹، اعضای باشگاه بازندگان بزرگ شدند و زندگی شخصی خود را دارند. اما یک روز یک تماس مرموز دوباره آن‌ها را با ترس‌های قدیمی خود مواجه می‌کند.

****

۲) «زیرو ویل»

فیلمی در ژانر کمدی و درام است که توسط جیمز فرانکو کارگردانی شده و ایان اولدز نیز آن را از روی کتابی به همین نام نوشته است. این فیلم که بازیگرانی مثل جیمز فرانکو، ست روگن، جکی ویور، مگان فاکس، ویل فرل، دنی مک براید، دیو فرانکو، کریگ رابینسون، توماسن ایان را در خود می‌بیند، در تاریخ ۶ سپتامبر اکران می‌شود و در گیشه با فیلم «آن» رقابت خواهد کرد.

کمپانی ربیت بندینی این فیلم را ساخته و مای سینما نیز آن را منتشر می‌کند. داستان فیلم از این قرار است یک جوان مذهبی که بازیگر نیز هست، در سال ۱۹۶۹ میلادی به هالیوود می‌آید تا رویاهای خود را به واقعیت برساند.

****

۳) «گلدفینچ»

فیلمی درام به کارگردانی جان کراولی است که از رمانی به همین نام در سال ۲۰۱۳ توسط دونا تارت نوشته شده است. آنسل الگورت، اوکز فگلی، آنورین برنارد، سارا پالسون، نیکول کیدمن و جفری رایت بازیگران این فیلم هستند. «گلدفینچ» در تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) اکران می‌شود.

داستان این فیلم در مورد پسری نوجوان است که اتفاقات نا گوار کودکی او را به سمت و سویی دیگر می‌برد. این پسر در سن ۱۳ سالگی مادر خود را در  حادثه بمب گذاری یک موزه هنری از دست می‌دهد. این حادثه تراژدی زندگی او را تغییر می‌دهد.

****

۴) «رمبو: آخرین خون»

این فیلم در ژانر اکشن و هیجان انگیز است که کارگردانی آن را آدریان گورنبرگ انجام داده است. سیلوستر استالونه به همراه مت سیرولنیک نویسنده این فیلم سینمایی هستند که در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) اکران می‌شود. شرکت لاینزگیت این فیلم را ساخته و همین کمپانی نیز مسئولیت انتشار آن را بر عهده گرفته است.

داستان فیلم از این قرار است که شخصیت رمبو، به کارهای کشاورزی و سرگرم کردن خود مشغول است تا اینکه کارتل‌های مواد مخدر دختر یکی از دوستان او را می‌دزدند. به همین خاطر او به مکزیک می‌رود و باید با بزرگترین تبهکارهای این کشور مقابله کند.

****

۵) «به سوی ستارگان»

«به سوی ستارگان» فیلمی حماسی و علمی تخیلی است که توسط جیمز گری کارگردانی شده و خودش نیز نویسندگی آن را انجام داده است. بازیگرانی مثل برد پیت، تامی لی جونز، روی نیگا، لیو تیلور در این فیلم که توسط فاکس قرن بیستم ساخته شده، ایفای نقش می‌کنند. والت دیزنی این فیلم را در تاریخ ۲۰ سپتامبر اکران می‌کند.

این فیلم داستان یک فضانور با بازی برد پیت است که به آن سوی منظومه شمسی سفر می‌کند تا پدر گمشده خود را پیدا کند.  سفر او رازهایی را که طبیعت انسان را به چالش می‌کشد، برملا می‌کند.

****

۶) «نفرت انگیز»

تنها انیمیشن هالیوود در این ماه انیمیشن «نفرت اتگیز» است که با همکاری دو کشور چین و آمریکا به وسیله کمپانی‌های دریم ورکس و پرل استودیو ساخته شده است. یونیورسال نیز این انیمیشن را در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) اکران می‌کند. کارگردان و نویسنده این فیلم جیل کالتون است و بازیگران آن شامل کلویی بنت، آلبرت تسای، ادی ایزارد، تسان چین می‌شود.

داستان انیمیشن به این گونه است که دختری به نام یی یک موجود افسانه‌ای را در پشت بام خانه اش در شهر شانگهای پیدا می‌کند و به همراه دوستانش قصد دارد او را به خانواده اش بازگردانند و سفری به سوی بلندترین نقطه زمین یعنی اورست آغاز می‌کنند.

فیلم‌های سینمایی دیگری مثل «دویدن به همراه شیطان»، «مرکز شهر آبِی»، «جودی»، «دیوانه» هم در این ماه اکران خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.