برخی از منابع عراقی اعلام کردند که منابع تأمین مالی گروه تروریستی داعش تغییر کرده است.

«زهیر الجلبی» رئیس شورای پشتیبانی «ام الربیعین» در موصل اعلام کرد که در این شهر بتازگی چند رستوران و کافه احداث شده است که درآمد آن به جیب داعش می‌رود.الجلبی به پایگاه خبری المعلومه گفت: «خیابان‌های اصلی موصل به صورت سریع و فزآینده‌ای، شاهد احداث چند رستوران مجلل و کافه است که بسیار سریعتر از بازسازی شهر موصل ساخته شده است».

وی به نقل از اطلاعاتی که به دستش رسیده، اعلام کرد که درآمد یک چهارم از این رستوران‌ها و کافه‌ها به دست عناصر داعش می‌رسد.این مسئول عراقی همچنین خبر داد که برخی از این رستوران‌ها به مخفیگاهی برای عناصر داعش و افراد تحت تعقیب بدل شده است.

الجلبی از نهادهای امنیتی و مؤسسات استان موصل خواست که به این مسئله توجه کنند و هوشیار باشند.وی در پایان تأکید کرد که ساکنان استان نینوی، دیگر اعتمادی به مسئولان و نهادهای این استان ندارند که بتوانند آنان را نجات دهند.

موصل در ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی و در جریان حمله غافلگیر کننده داعش و خیانت‌های داخلی یک شبه سقوط کرد و به اشغال این گروه درآمد.

این گروه تروریستی تحت حمایت کشورهای غربی و عربی بسیاری قرار داشته که نام شخصیت‌هایی از عربستان سعودی در صدر فهرست حامیان مالی داعش قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.