روسیا الیوم گزارش داد، این گروه وابسته به ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با مشارکت نیروهای سوریه دموکراتیک طی چهار سال اخیر توانسته است بیش از ۲۲۵ نظامی داعشی را بازداشت و طی دو ماه گذشته، حدود دو تن مواد منفجره را از مناطق درگیری پاکسازی کند.

اریک هیل، از فرماندهان نیروی هوایی آمریکا و مدیر گروه ماموریت‌های مشترک گفت: شرکای ما به اجرای عملیات دشوار برای تعقیب بی‌وقفه داعش و نابودی آن در شمال شرق سوریه ادامه می‌دهند. تلاش‌های مداوم نیروهای سوریه دموکراتیک برای امنیت و ثبات منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: نیروهای سوریه دموکراتیک با از بین بردن استحکامات نظامی، دور نگهداشتن نیروهای مورد مذاکره و سلاح‌های سنگین از مرزهای ترکیه و سوریه، اخیرا از تلاش‌های مورد توافق ایالات متحده و ترکیه در مورد سازوکار امنیتی حمایت کردند.

هیل گفت: چالش‌های امنیتی همچنان در انتظار ما هستند، اما شرکای ما در نیروهای مدافع خلق اقدامات درستی در حمایت از منطقه برای تضمین شکست دائمی داعش اتخاذ می‌کنند.

پیش از این اردوغان تاکید کرده بود، در صورتی که نیروهای ترکیه‌ای نتوانند بر منطقه امن در شمال سوریه کنترل یابند، به صورت یکجانبه دست به عملیات نظامی خواهد زد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.