هکرها به محض دستیابی به اکانت جک دورسی اقدام به انتشار محتواهایی کردند که نژادپرستانه به نظر می رسند. اما این اصل ماجرا نیست. پرسشی که اکنون مطرح می شود این است که وقتی هکرها به راحتی موفق شده اند به اکانت جک دورسی دسترس پیدا کنند، پس دسترسی به اکانت دیگر افراد نیز چندان دشوار نیست.

توییتر اعلام کرده است که هکرها از طریق تلفن همراه به حساب کاربری دسترسی پیدا کرده بودند، و این صحفه به مدت ۱۰ دقیقه از دسترس خارج بود. آنچه در مورد چگونگی هک شدن حساب مدیر عامل توییتر جک دورسی می دانیم  در همین حد است اما می دانیم که گروهی به نام "Chuckling Squad"  مسئولیت این حمله را پذیرفتند. صفحه جک دورسی در ساعت ۴:۰۵ بعداز ظهر به وقت محلی هک شد و حدود ۱۰ دقیقه بعد پس گرفته شد. کل مرحله هک کمتر از ۳۰ دقیقه طول کشیده اما مراحل ایمن سازی حدود ۱ ساعت طول کشید.

گروهی که خود را Chuckling Squad  معرفی کرد ، همان هکرهایی هستند که یوتیوبرهای معروفی از جمله جیمز چارلز و شین داوسون را هدف قرار داده بودند. جالب است بدانید که  هکرها در طی مدت ۲۰ دقیقه قبل از اینکه توییتر بتواند به حمله آنها پاسخ دهد، صدها توهین های نژادی و ضد یهودی را توییت و بازتوییت توییت کرد. ساعت ۵:۲۲ بعد از ظهر ، تیم ارتباطات توییتر اعلام کردند که حساب دورسی "امن" شده است و "هیچ نشانی از به خطر افتادن سیستم های توئیتر" وجود ندارد.

حساب کاربری بنیانگذار و مدیر عامل توییتر برای دقایقی هک شد / مروری بر همه اطلاعاتی که درباره هویت هکرها داریم / گروهی نژاد پرست یا متقلب؟

ساعت ۸:۱۲ بعد از ظهر ، تیم ارتباطات توییتر بیشتر توضیح داد که "شماره تلفن همراه با حساب کاربری جک دورسی به دلیل نظارت امنیتی ضعیف از طرف ارائه دهنده تلفن همراه به خطر افتاده است واین مسئله اکنون برطرف شده است."

این گروه هکری در ظاهر نژاد پرستند اما آیا این حقیقت دارد؟ عده ای معتقدند نژادپرستی نوعی پیام انحرافی است و هکرها به مرور به دنبال خواسته هایی عجیب خواهند بود. هکرها پیوندی را به سرور Discord که از آن عملیات را  فرماندهی کرده اند دارند. اما Discord سرور مرتبط را به سرعت پس از این ماجرا حذف کرد.

توییتهایی که در هنگام هک کردن حساب درسی منتشر شده بودند ظاهراً از سرویس Cloudhopper ؛ یک سرویس شخص ثالث منتشر شده است.درواقع دورسی پیش از استفاده از توییتر از  Cloudhopper؛ برنامه ای که توییتر در سال ۲۰۱۰ با استفاده از پیام کوتاه ایجاد کرده بود پیام  زده بود و در نتیجه این راه نیز برای هکرها باز بوده است.

اکنون پرسش مهم این است؛ آیا واقعا توییتر امن است؟!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.