یونهاپ گزارش داد، این شرکت ردیابی هواپیمایی روز جمعه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد این هواپیما که گمان می رود یک RC-۱۳۵V باشد در آسمان بالای پایتخت کره جنوبی و استان جیونگگی دیده شده است.

این پرواز در شرایطی صورت گرفته است که کره شمالی ضمن اظهار نگرانی در مورد یک رزمایش نظامی مشترک بین سئول و واشنگتن، دلیلی اصلی آن را آمادگی دو کشور برای حمله به کره شمالی اعلام کرده است و چندین بار در واکنش به این تحرکات نظامی، اقدام به آزمایش موشک های جدید کرده است.

کره شمالی تنها در ماه جاری میلادی پنج بار دست به آزمایش موشک زد که آخرین مورد آن روز شنبه بود چیزی که یونهاپ می گوید برخلاف تعهد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای پایان دادن به چنین پرتاب هایی پس از پایان رزمایش مشترک دو کشور کره جنوبی و آمریکا بود، رزمایش مشترک سئول و واشنگتن هفته گذشته به پایان رسید.

ایالات متحده آمریکا با هدف افزایش نظارت بر کره شمالی، بتازگی پرواز هواپیماهای شناسایی بر فراز سئول و مناطق اطراف آن را بیشتر کرده است.

این هواپیما از سال ۲۰۱۷ میلادی که کره شمالی چند موشک بالستیک آزمایش کرد گاه به گاه در مناطقی در نزدیکی سئول پرواز می کرد ولی از سال گذشته هنگامی که روند صلح شبه جزیره آغاز شد، معمولاً بر فراز دریای زرد پرواز می کرد.

در همین حال ارتش کره جنوبی اعلام کرده است در صورت پرتاب های بیشتر از سوی کره شمالی ضمن تقویت آمادگی، وضعیت را تحت نظر خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.