رویترز گزارش داد، قیمت نفت پس از سه جلسه متوالی افزایش امروز اندکی کاهش داشت، اما به دلیل کاهش حجم ذخایر نفت خام آمریکا، در پیش بودن طوفان در فلوریدا و نشانه هایی از مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی از اوایل جولای تاکنون قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت که دیروز یک درصد افزایش یافته بود، امروز ۷ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش داشت و به ۶۱ دلار و یک سنت رسید. قیمت نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۳ درصد افزایش داشته است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از ۴ درصد افزایش یافته است، امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۵۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.

هرچند کاهش ذخایر نفتی آمریکا حکایت از توازن در بازار دارد، اما نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی به دلیل جنگ تجاری امریکا و چین و افت تقاضا برای نفت موجب شده تا قیمت ها نتواند روند رو به رشد روزهای گذشته را ادامه دهد.

دیروز آمریکا و چین سیگنال هایی را به بازارهای مالی جهان ارسال کردند که نشان می داد طرفین قصد از سرگیری مذاکرات تجاری را دارد.

نزدیک شدن طوفان دوریان به سواحل فلوریدای آمریکا این نگرانی را ایجاد کرده که در صورت پیشروی طوفان به سمت خلیج مکزیک تولید کنندگان فراساحلی نفت آمریکا ممکن است روند تولید خود را کند کنند. طوفان دوریان در روزهای پایانی هفته موجب بارندگی هایی در ساحل فلوریدا در اقیانوس اطلس خواهد شد و ممکن است هفته آینده به سمت شرق خلیج مکزیک حرکت کند.

ماه گذشته طوفان بری موجب شده تا شرکت های تولید نفت فراساحلی آمریکا ۷۴ درصد از تولید خود را متوقف کنند و همین مسئله سبب رشد قیمت نفت خام آمریکا شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.