محمدرضا باهنر شامگاه پنج شنبه در آیین نخستین سالگرد افتتاح خانه موزه آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب تاثیرات زیادی در شکل گرفتن روند پیروزی انقلاب داشت. در آن زمان بعضی از شاگردان حضرت امام (ره) بر کارهای فرهنگی و عده ای بر اطلاع رسانی و تهییج جامعه متمرکز شدند.

وی افزود: زمانی که حضرت امام در قم دستگیر و به تهران منتقل می شدند، ماموری از ایشان سوال کرد که با کدام سربازان قصد انقلاب دارید؟ امام فرمودند سربازان من در گهواره ها هستند.

باهنر ادامه داد: شاید این تلنگری جدی برای کسانی بود که خود در آن دوره خود را سرباز کشور و امام می دانستند. به طوری که یاران امام این ماموریت را احساس کردند که نسل انقلاب را آماده کنند و پایه های انقلاب را بسازند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: اتفاقاتی که ظرف دو سه سال اول انقلاب افتاد استقرار نظام جمهوری اسلامی را با چالش روبرو کرد. از بزرگترین ماموریت هایی که حضرت امام برای خود و یارانشان در نظر داشتند شرایط و برنامه های بعد از استقرار بود و مطمئن بودند چالش ها را سپری می کنیم.

باهنر درباره تعریف و فهم خط امام (ره) خاطرنشان کرد: وقتی به سخنان امام مراجعه می کنیم متوجه می شویم خط آن بزرگمرد این است که در حضور خدا معصیت نکنیم بنابراین خط امام خط خداپرستی و صداقت است.

وی ادامه داد: از امام پرسیدند آیا تاکنون از کسی ترسیدی؟ فرمودند؛ در تمام عمرم از هیچ کس غیر از خدا نترسیدم. لذا اگر در محضر خدا بنشینید به این درجه از شجاعت می رسید.

باهنر گفت: زمانی که شهید رجائی شهید باهنر را به عنوان نخست وزیر معرفی کرد، حضرت امام (ره) بحث دولت کریمه را مطرح کردند. آرزو و امید امام این بود که دولتی مستقر شود که فقط از خدا بترسد، چراکه معتقد بود خدا ترسی دولت باعث استمرار آن خواهد شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه خدا ترسی باعث از خود گذشتگی می شود، افزود: روزی که شهید باهنر از مجلس رای اعتماد گرفت و نخست وزیر شد از او پرسیدند چه احساسی دارید، گفت تا امروز چهار فرزند داشتم، از امروز به بعد ۱۱ میلیون فرزند دارم و می دانم باید به تک تک این مردم پاسخگو باشم. این معنی خدا ترسی بود که امام به یارانش آموخته بود.

نخستین سالگرد افتتاح خانه موزه آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور خانواده شهدای هفتم تیرماه و هشتم تیرماه سال ۱۳۶۰ و جمعی از شخصیت های سیاسی چون سید حسن خمینی، سید محمد موسوی بجنوردی، مجید انصاری علی مطهری، علی اکبر صالحی ،سید علیرضا بهشتی،مرتضی الویری، ابراهیم امینی و حسن روشن روز پنجشنبه در حسینیه جماران برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.