عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر در تالار اجتماعات مصلای امام خمینی تبریز، افزود: اگر تاریخ ایران را به سه دوره پیش و پس از انقلاب مشروطه و پس از انقلاب اسلامی تقسیم بندی کنیم، بدون تردید مفهوم واقعی دولت به معنی خاص و ارکان حکومتی به معنی عام پس از انقلاب اسلامی و به برکت دوراندیشی های امام خمینی (ره) و همراهی مردم پدید آمد.

بخش هایی از اظهارات وزیر کشور به شرح زیر است:

*در سال های قبل از مشروطیت تمام دولت با زور و خرید املاک مردمی روی کار آمده و به هیچ عنوان جایگاه مردمی نداشتند و در سال های پس از مشروطیت نیز دولت هایی با رنگ و لعاب مقبولیت و مشروعیت روی کار می آمدند که آنها نیز پوسته ای از این ویژگی را داشتند و مردم ایران انتخاباتی آزاد و واقعی را هیچ گاه تجربه نکردند.

* دولت ها در این دوران خفقان و استبدادی همواره به دنبال چپاول و غارت اموال مردم بودند که به همین دلیل به نوعی فرهنگ ضد دولت بر کشور حاکم بود و در آن منابع مردم و دولت ها همیشه در تضاد یکدیگر بود.

* وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ طلیعه ای نوین در تاریخ سیاسی ایران است که طی آن امام راحل به دولت هم مشروعیت و هم مقبولیت عمومی دادند و ایشان توانستند رابطه متضاد ملت با دولت ها را به رابطه ای همسان و همگام تبدیل کنند. 

* مفهوم واقعی دولت پس از انقلاب اسلامی در ایران تحقق یافت، تداوم این شرایط زمانی است که بتوانیم کارآمدی دولت و رضایت مندی مردم را محقق کنیم چه بسا در غیر این صورت به اهداف عالی انقلاب و آرمان های امام و شهدا و منویات مقام رهبری نخواهیم رسید.

*(با یادآوری هجمه های روزافزون رسانه های بیگانه علیه جمهوری اسلامی و نظام سیاسی حاکم بر ایران): در این حملات روزانه نه افراد خاص بلکه نهادهای مملکت از جمله دولت، مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضائی  و سپاه و نیروهای مسلح همواره مورد هجمه قرار دارند تا بدین طریق اذهان عمومی ملت تحریف شده و بی اعتمادی مردم نسبت به نظام حاصل شود.

*( با ابراز تاسف از اینکه عده ای در داخل کشور در امتداد سیاست رسانه های معاند گام بر می دارند): این عده به دلیل ناآگاهی و رقابت های غلط سیاسی و تفسیرهای نادرست کشور را با مشکلاتی مواجه می کنند که باید مواظب بود و اجازه نداد به راه  و مرام امام و شهدا خدشه وارد شود.

 هفته دولت فرصتی مغتنم برای بررسی عملکردها،  ارایه گزارش کار و تجدید میثاق با شهدا بر حول محور گام برداشتن برای تقویت مقبولیت و مشروعیت و نیز کسب اعتماد عمومی و جلب مشارکت مردمی است که باید نقاط ضعف،  منابع و امکانات کشور را بازنگری و برای تقویت بیشتر آن برنامه ریزی کنیم.

وزیر اطلاعات: صلابت امروز انقلاب اسلامی نتیجه مقاومت است

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز پنجشنبه در جشنواره شهید رجایی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: باید در هر مناسبتی یاد شهیدان را گرامی بداریم تا آثار آن را در حوزه های مختلف جامعه مشاهده کرد.

مشروح اظهارات وزیر اطلاعات به شرح زیر است: 

*تا فرهنگ شهادت در جامعه جوشان باشد بستر برای ذلت ملت ما فراهم نمی‌شود و به فرموده رهبر انقلاب ملتی که شهادت دارد اسارت نخواهد داشت.

* راهبرد مقاومت را مقام معظم رهبری اعلام کردند و وقتی مردم و مسئولان یک دست آن را پذیرفته و اعمال کردند دیدیم که دشمنان از صحنه پا به فرار گذاشتند.

* تحت این راهبرد مشاهده کردیم که ملت ایران از ورود ناو هواپیمابر آمریکا به دهانه دریای عمان، هیچگونه هراسی به خود راه نداد و نیروهای نظامی ایران، پهپاد آمریکا را سرنگون کردند.

*( با گرامیداشت روز مباهله): این روز به ما می آموزد که کثرت نفر و سیاهی لشکر در موفقیت کار زیاد تاثیرگذار نیست و آنچه برای موفقیت موثر است عزم با جدیت و شکیبایی در برابر سختی ها و دشواری ها خواهد بود.

* (با تاکید بر صیانت از سرمایه‌های انسانی کشور): یک فرد ممکن است خلاف کند اما یک نهاد خلاف نمی‌کند و مدیران و مسئولان سرمایه‌های کشور هستند که باید از آنها صیانت شود.

* اساس کار وزارت اطلاعات، صیانت و حفاظت از سرمایه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت بر ارزیابی عملکرد مدیران و یافتن نقاط ضعف و قوت تاکید کردند و بر همین اساس مدیران باید خود را ارزیابی کنند که چگونه در عرصه خدمت به مردم، عمل‌ کرده اند.

* هم اینک به فرموده مقام معظم رهبری کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و فعالان عرصه تولید رزمندگان جنگ اقتصادی هستند که باید برای صیانت از آنها اقدام کرد.

* در این شرایط باید آنها را دلگرم کرده و از آنها حمایت و صیانت کنیم آنچنانکه در جنگ فیزیکی از نیروها حمایت و صیانت می‌شود.

* باید برای کسانی که انگیزه سرمایه گذاری دارند انگیزه بیشتری ایجاد کنیم و موانع تولید را برداشته تا خطوط تولید جدیدی را راه اندازی کنند و کشور را از جنبه‌های مختلف خودکفا سازند.

* در این شرایط کار کردن دشوار و یک هنر است و شهید رجایی در شرایط جنگ تحمیلی، مسئولیت سختی را پذیرفت که تنها با عشق امکان پذیرش آن وجود داشت و شهید رجایی یک عاشق بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.