یحیی کمالی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: کمیسیون ابتدا به ساکن قصد ندارد وارد موضوع دستگیری مازیار ابراهیمی شود. اتفاقات بسیار زیادی در کشور رخ می‌دهد که دستگاه‌های متولی خاص خود را دارد و ضرورتی به ورود کمیسیون نیست.

یحیی کمالی‌پور، نماینده جیرفت و نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره اینکه کمیسیون متبوعش پرونده مازیار ابراهیمی را بررسی کرده است یا خیر، گفت: هیچ موردی در خصوص پرونده مازیار ابراهیمی به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع نشده است. زمانی که در جامعه اتفاقی می‌افتد نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی عهده‌دار رسیدگی به موضوع و در نهایت بررسی آن هستند.

او با بیان اینکه هیچ شکایتی در مورد پرونده مازیار ابراهیمی به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع نشده است، ادامه داد: اگر در روند رسیدگی پرونده‌ای، شکایتی از دستگاه قضایی نزد کمیسیون قضایی مطرح شود، کمیسیون ورود می‌کند، اما تا این لحظه هیچ شکایتی به کمیسیون قضایی واصل نشده است. حوزه کشف و تعقیب بر عهده نهادهای انتظامی است و به دادسرا و دادستان برمی‌گردد، اما در این حوزه هم هیچ موردی به کمیسیون قضایی اعلام و ارجاع نشده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ضرورتی برای ورود کمیسیون قضایی به پرونده مازیار ابراهیمی وجود ندارد، گفت: کمااینکه خانواده دانشمندان هسته‌ای هم از مرجعی شکایت یا گله‌ای نکرده‌اند. در چنین شرایطی ضرورتی برای ورود کمیسیون قضایی نیست. تا زمانی که دستگاه‌های متولی به وظایف خود عمل می‌کنند و شکایتی هم از عملکردشان وجود ندارد، کمیسیون قضایی ورود نمی‌کند.

کمالی‌پور تاکید کرد: یکی از نقش‌های اساسی دادستان مدعی‌العموم بودن اوست. در مواردی که هر نوع خدشه‌ای به جامعه، عفت عمومی و شرایط عام جامعه وارد می‌شود، دادستان وظیفه دارد وارد شود و موضوع را کشف و تعقیب کند. در این مورد دادستان عهده‌دار موضوع است، اما کسی از عملکرد دادستان گله و شکایتی نکرده است.

او در پایان گفت گفت: کمیسیون ابتدا به ساکن قصد ندارد وارد موضوع دستگیری مازیار ابراهیمی شود. اتفاقات بسیار زیادی در کشور رخ می‌دهد که دستگاه‌های متولی خاص خود را دارد و ضرورتی به ورود کمیسیون نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.