ابوالقاسم الماسی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح این مطلب بیان کرد: تا پیش از زمان ثبت نام کاندیداها و طی مراحل تعیین صلاحیت آنان نمی توان آمار دقیقی اعلام کرد اما با توجه به گفتگوهای شفاهی و نوع عملکرد افرادی که هدف حضور در انتخابات را دارند، برآورد می شود در حدود ۱۴۰ نفر در استان همدان نامزد حضور در انتخابات شوند. 

 

وی درباره حضور احزاب و گروه های سیاسی حاضر در انتخابات سالجاری، اعلام کرد: یکی از کارکردهای احزاب، کسب منافع و قدرت سیاسی و حضور در مجامع تأثیرگذار حکومتی است و در زمان انتخابات با حضور و معرفی اعضای گروه خود و بررسی صلاحیت‌های آنان، میزان مشارکت مردم و توجه به این گروه ها به عنوان مرجع و تأثیرگذار در تصمیم گیری هایشان لحاظ می کنند و همین امر نشاط اجتماعی را افزایش می دهد. 

 

الماسی در ادامه درباره وضعیت زیرساختهای لازم برای برگزاری انتخابات سالجاری خاطرنشان کرد: استان در دوره های پیشین انتخابات، همواره عملکرد مثبت و متناسب با شاخص های استاندارد کشوری داشته و در هیچ شاخصی پایین تر از رنج استاندارد کشوری نبوده است. 

 

وی با بیان اینکه مشکلاتی که در برگزاری انتخابات الکترونیکی برخی نقاط روستایی استان وجود داشته، مرتفع شده است، افزود: شرایط لازم برای برگزاری انتخابات قانونی و الکترونیک در سایر شهرستانهای استان وجود دارد. 

 

الماسی مراحل برگزاری پروسه انتخابات از ثبت نام کاندیداها تا شمارش آرا را شامل ۲۵ مرحله عنوان کرد و یادآور شد: اخذ رأی و شمارش آرا دو مرحله پایانی انتخابات است که به تازگی در کشور به صورت الکترونیکی انجام می شود و با توجه به اینکه در سطح استان مشکل سخت افزاری و نرم افزاری در بخش پوشش مخابراتی و اینترنتی نداریم، می توانیم در سایر پایگاه های روستایی و شعب اخذ رأی، به صورت آنلاین انتخابات را برگزار کنیم. 

 

وی وجود فاکتورهای مختلف را بر میزان مشارکت مردم در انتخابات موثر دانست و تأکید کرد: میزان عملی شدن وعده ها، عملکرد دموکراتیک و رقابتی بودن حضور تمام جریان های سیاسی کشور در انتخابات و قانونمندی فضای انتخاباتی  از جمله موارد موثر در افزایش توجه و حضور مردم در پای صندوق های رأی است. 

 

الماسی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تعهدی که مردم نسبت به حفظ انقلاب و نظام اسلامی کشور دارند، میزان حضور و مشارکت مردمی در انتخابات امسال نیز پرشور خواهد بود. 

 

وی اقبال حضور اقشار بانوان و جوانان را در انتخابات مثبت ارزیابی کرد و گفت: جوانان و بانوان با تکیه بر توانمندی ها و میزان فعالیت های تأثیرگذاری که داشته اند، می توانند مورد توجه و حمایت مردم قرار گیرند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.