چندی پیش بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد که قرار است از بازاری رونمایی شود که فقط شرکت‌هایی با شرایط خاص می‌توانند در آن حضور داشته باشند و قرار است در این بازار که "بازار برتر" نام‌گذاری شده، دامنه نوسان قیمت سهم‌ها افزایش یابد.

آن طور که علی صحرائی - مدیرعامل شرکت بورس - در این باره به ایسنا توضیح داده، شرکت‌هایی که حداقل نمره اطلاع‌رسانی‌شان کمتر از ۷۰ نباشد، سرمایه‌شان حداقل ۱,۰۰۰ میلیارد تومان و سهام شناورشان حداقل ۲۵ درصد باشد یا اینکه سهام آزاد شناورشان از نظر ریالی ۱,۵۰۰ میلیارد تومان باشد، می‌توانند در این بازار لیست شوند.

این پیشنهاد چندی پیش به سازمان بورس داده شد و رئیس سازمان بورس نیز اعلام کرد که این سازمان پیشنهاد شرکت بورس را بررسی می‌کند.

امیری - معان نظارت بر بورس‌های سازمان بورس - اعلام کرده که بازار برتر پیشنهادی است که از حدود دو ماه پیش در هیات مدیره بورس تهران مطرح شد و پس از جمع‌بندی، برای بررسی و تصویب به سازمان بورس ارسال شده است.

وی درباره مراحل تصویب این پیشنهاد در سازمان به ایسنا گفت: نتایج جمع‌بندی این پیشنهاد برای کمیته تدوین رفته و در آنجا کارگروهی متشکل از فعالان حوزه بازار و سایر حوزه‌ها برای بررسی در نظر گرفته شده است.

امیری درباره شرکت‌هایی که می‌توانند در این بازار حضور داشته باشند، اظهار کرد: پیشنهاد شده تعدادی از شرکت‌ها که از نظر شفافیت وضعیت بهتری داشته باشند و رقم سرمایه‌شان مناسب باشد، در بازار برتر دسته‌بندی شوند تا درباره حجم مبنا و دامنه نوسان آن‌ها متفاوت‌تر از بازارهای دیگر تصمیماتی گرفته شود.

این طور که اعلام شده این بازار باید بازارگردان داشته باشد و بازارگردان می‌تواند حد نوسان این سهم‌هایی که در این بازار هستند را افزایش یا کاهش دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.