ایندیپندنت گزارش داد، «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان با بیان این مطلب در ادامه گفت: نیروهای نظامی باید تا برقراری صلح در کشور، دشمنان این خاک را در هر گوشه و کناری سرکوب کنند.

غنی تاکید کرد: «طالبان گروهی ویرانگر بوده و همیشه تلاش کرده تا به شهروندان و تاسیسات عمومی در افغانستان، آسیب برساند. گروه طالبان زمینه‌ساز رشد گروه‌های جنایتکار دیگر در افغانستان بوده و هست. برای این گروه، خون و جان شهروندان کشور ارزشی ندارد. آنها با قتل و کشتار زنان، مردان و افراد غیرنظامی می‌خواهند بر زندگی ما مسلط شوند. این گروه مجبور است که یک راه حل سیاسی را در افغانستان انتخاب کنند؛ آنها هرگز نمی‌توانند با این رفتارشان، یک نظام بزرگ را ساقط کنند».

غنی، در مورد اینکه طالبان خواسته‌اند که انتخابات ریاست جمهور افغانستان به تعویق انداخته شود، گفت: این خواست طالبان مخالف امیدهای مردم است. طالبان جزئی از شهروندان افغانستان هستند، اما تعیین کننده سرنوشت این کشور نیستند. 

او یک بار دیگر تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، در وقت و زمان تعیین شده برگزار می‌شود و تاخیر در انتخابات، به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست، چرا که طالبان می‌داند و هراس دارد که از طریق برگزاری انتخابات، نمی‌تواند پیروز میدان سیاسی شوند و به قدرت برسند. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، حق شهروندان این کشور است و مردم خود تصمیم می‌گیرند که یک دولت مشروع داشته باشند.

غنی، در مورد سیاستمدارانی که بیرون از نظام هستند و برای گفتگوهای صلح به روسیه و پاکستان رفته‌اند اشاره کرد و گفت: «این سیاستمداران، فاقد یک برنامه بوده و عمدا زمینه را برای نمایندگان طالبان مساعد ساخته‌اند تا از کشوری به کشور دیگر بروند بدون آنکه ممانعتی برای آن ها وجود داشته باشد».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.