محمدجواد آذری جهرمی  امروز درباره دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های شبکه‌ای و ارتباطی، گزارشی را به رئیس جمهوری ارائه داده و اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم ۴۵۰۰ روستا تلفن همراه داشتند. امروز ۳۴ هزار و ۹۰ روستا تلفن همراه دارند. یعنی اگر متوسط سالانه را مد نظر قرار دهیم، متوسط اتصال روستاها تا قبل از دولت یازدهم حدود ۹۰۰ روستا در سال بوده و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ما متوسط ۴۹۳۱ روستا را در سال متصل کردیم.

او با اشاره به اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: در اتصال به شبکه ملی اطلاعات، در ابتدای دولت یازدهم عدد اتصال به شبکه ملی اطلاعات صفر بوده و هیچ روستایی به این شبکه متصل نبوده است. در ابتدای دولت دوازدهم این عدد به ۱۸ هزار و ۱۰۰ روستا رسیده و امروز ۳۰ هزار و ۷۹۹ روستا یعنی بالغ بر ۷۸ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تاثیر اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: اثر این موضوع این است که امروز در کشور ۱۹ هزار و ۲۵۰ مدارس روستایی‌مان به شبکه ملی اطلاعات متصلند و ۳۸۲۵ روستا باقی مانده است که متصل شود. اتصال مدارس روستایی برای آموزش الکترونیک است، اینکه ثبت‌نام‌ها و فرآیندهایی که وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌کند از این طریق انجام شود، در تدریس هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آذری‌جهرمی همچنین خاطرنشان کرد: مجموعا ۱۷ هزار و ۴۹۲ خانه بهداشت در روستاها به سلامت الکترونیک متصل هستند، ۸۹۱ خانه بهداشت دیگر مانده است که در حال تحقق هستیم. در مجموع ۲۹ هزار و ۵۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش هستند و ۴۵۰۰ روستا مانده است. برنامه‌های در حال اجرای ما ۲۰۷۵ روستاست که بیشترین مربوط به استان سیستان و بلوچستان است با ۲۹۴ روستا که همین الان در حال اجرا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.