مدتی است که توجه ترامپ به گرینلند جلب شده و برای خریدن این سرزمین پیشنهاداتی را مطرح کرده که در رسانه های مختلف مورد بحث قرار گرفته است. به همین بهانه نگاهی به گذشته آمریکا داریم که تا کنون کدام سرزمین‌ها را خریداری کرده و به نام خود زده است.

 

لوئیزیانا

 لوئیزیانا که حالا یکی از ایالت‌های جنوبی کشور امریکا است، در سال  ۱۸۰۳ میلادی به قیمت تنها ۱۵ میلیون دلار توسط امریکا خریداری شده؛ گفته می‌شود این سرزمین اکنون بالغ بر  ۳۴۰ میلیون دلار می‌ارزد.

2585003

آلاسکا

  آلاسکا نیز یکی دیگر از سرزمین های خریداری شده توسط ایالت محتده آمریکا است. این سرزمین در سال ۱۸۶۷ به قیمت ۷.۲ میلیون دلار خریداری شده که اکنون بالغ بر ۱۲۵ میلیون دلار ارزش گذاری شده است.   جالب است بدانید آلاسکا بیش از ۲۰۰ بیلیون دلار نفت در خود ذخیره دارد.

2585004

بخش‌هایی از مکزیک

امریکا در سال ۱۸۴۸ میلادی بخش هایی از مکزیک را خریداری کرده که این بخش ها امروزه به ایالت های کالیفرنیا، یوتا و نودا شناخته می‌شوند. این سرزمین‌ها که ۱۵ میلیون دلار خریدار شده‌اند، اکنون قیمتی بیش از ۴۸۷ میلیون دلار دارند.

2585005

 گرینلند

گرینلند با بیش از دو میلیون کیلومتر مربع وسعت، شش برابر خاک آلمان و حتی بزرگتر از  ایران است و بزرگترین جزیره کره زمین شناخته می‌شود. این جزیره بزرگ از سال ۱۸۱۴ میلادی به کشور کوچک دانمارک تعلق دارد. حالا چند روز است که پیشنهاد خرید این جزیره از سوی ترامپ به دولت دانمارک مطرح شده که البته با واکنش های تندی از سوی مقامات این کشور مواجه شد.

گفتنی است ایالات متحده در گرینلند یک پایگاه نظامی دارد و این منطقه به خاطر نزدیکی به سرزمین روسیه اهمیت استراتژیک زیادی برای دولت واشنگتن دارد.

2585006

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.