مجله فوربس هر سال پردرآمدترین بازیگران سال را معرفی می‌کند. مبدا این دسته‌بندی اول ژوئن و میزان دستمزدی است که بازیگران طی یک سال کسب کرده‌اند.

در رده‌بندی سال ۲۰۱۹، نام دواین جانسون که با نام «راک» شناخته می‌شود، قرار دارد. او که از دنیای ورزش به سینما آمده، طی چند سال گذشته نامش در لیست پردرآمدهای این حوزه بوده و حالا خودش صدرنشین شده است. او درآمد ۸۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری از فیلم‌های «جنگ با خانواده» و قسمت جدید «سریع و خشمگین» دریافت کرده است.

بعد از او نام کریس همسورث و رابرت داونی جونیور قرار گرفته که هر دو در قسمت پایانی «انتقام‌جویان» حضور داشتند. درآمد هر دو از این فیلم به ترتیب ۷۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار و ۶۶ میلیون دلار بوده است.

عناوین در سال ۲۰۱۸ در دست چه کسانی بود؟

در سال ۲۰۱۸ عنوان اولی جدول به جرج کلونی با مبلغ درآمد ۲۳۹ میلیون دلار رسیده بود، البته کلونی طی تاریخ مورد نظر اصلا در فیلمی بازی نکرده بود! و درآمد او از فعالیت‌های دیگرش مانند کارخانه‌های تولیدی او بوده است.

اما دواین جانسون و رابرت داونی جونیور همچنان در میان سه نفر اول بودند. سال گذشته جانسون برای بازی در قسمت اول فیلم «جومانجی» مبلغ ۱۲۴ میلیون دلار دریافت کرده بود. داونی جونیور هم با حضور با درآمد ۸۱ میلیون دلار در سوم جدول قرار گرفته و جالب است بدانید او برای بازی در قسمت اول سری جدید فیلم‌های «مرد عنکبوتی» که نقش کوتاهی هم داشت، ۱۵ میلیون دلار دستمزد گرفته بود.

بالاترین درآمدهای ۲۰۱۷ و قبلتر از آن به نام چه کسانی بوده است؟

در این سال مارک والبرگ با ۶۸ میلیون دلار صدرنشین این لیست بود، «خونه بابا۲» و «ترانسفورمرز: شب پایانی» دو فیلم والبرگ در این سال بودند، او همچنین از رستوران‌های زنجیره‌ای خانوادگی‌شان که با نام «والبرگرز» شناخته می‌شود، درآمد داشته است.

نفر دوم باز هم دواین جانسون بوده با درامد ۶۵ میلیون دلار. او در قسمت قبلی «سریع و خشمگین» بازی کرده و همین‌طور در سریال «بالرز» هم حضور داشته است. نفر سوم آن سال ون دیزل با درآمد ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که او هم در «سریع و خشمگین» بازی کرده بود، اما او در دو فیلم «محافظان کهکشان» و «مردان ایکس» هم بازی کرده بود.

سال ۲۰۱۶ باز هم نام دواین جانسون دیده می‌شود، او با درآمد ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری صدرنشین بوده و بعد از جکی‌چان با ۶۱ میلیون دلار و مت دیممون با ۵۵ میلیون دلار رده دوم و سوم را داشته‌اند.

سال ۲۰۱۵ این عنوان اولی برای رابرت دواین جونیور بود با ۸۰ میلیون دلار درآمد. جکی چان با ۵۰ میلیون دلار و ون دیزل با میلیون دلار رتبه‌های دوم و سوم را دارند.

نکته جالبی که از بررسی این رده‌بندی طی چند سال گذشته به آن می‌رسیم این است که تقریبا عناوین اول تا سوم بیشتر بین چند بازیگر می‌گردد، مگر کسی مانند مارک والبرگ برای یک‌سال در لیست قرار گیرد که آن هم به فیلم‌ها و میزان فروششان در سال برمی‌گردد، اما به طور کلی دواین جانسون و رابرت داونی جونیوز از کسانی هستند که معمولا در بالای لیست قرار دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.