کانال اطلاع رسانی پلیس لرستان توصیه‌های مهم زیر را در استفاده از خودپرداز برای مورد توجه قرار دادن شهروندان اطلاع رسانی کرده است؛

 شب ها از مراجعه به خودپردازهایی که در محل‌های کم رفت و آمد و تاریک قرار دارد ، خودداری کنید.

 از نبود دوربین سارقان در محیط اطراف خودپرداز اطمینان حاصل کنید. (دوربین‌های کوچکی که کمتر قابل مشاهده است و برای مشاهده رمز کارت‌بانک مشتریان در اطراف خودپرداز و با حداقل فاصله ممکن با صفحه‌کلید خودپرداز نصب می‌ شود)

در صورت ضبط کارت در خودپرداز، برای اطمینان از سرقت نشدن کارت، باید حداقل یکی از موارد ذیل رخ دهد: نمایش پیام خارج از سرویس شدن خودپرداز – چشمک زدن چراغ LED کارت‌خوان.

 هنگام وارد کردن رمز در دستگاه خودپرداز، طوری جلوی دستگاه بایستید که کسی امکان دیدن صفحه کلید را نداشته باشد. (می توان دست دیگر را به عنوان محافظ انگشتان واردکننده رمز قرار داد)

 برای انتقال وجه با خودپرداز نیازی به استفاده از منوی انگلیسی نیست. منوی انگلیسی برای بهره‌برداری مسافران خارجی ایجاد شده است.

مراقب باشید که فقط کلاهبرداران شما را به استفاده از منوی انگلیسی خودپرداز ترغیب و وانمود می‌کنند که برای انتقال وجه، باید از کارت ارزی خود استفاده کنند و شما را ترغیب به استفاده از منوی انگلیسی می‌ کنند.

رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز و کارت خوان را در محل رها نکنید.

هنگام انتقال وجه، فرد دریافت‌ کنند وجه فقط کافی است شماره ۱۶ رقمی کارت خود را اعلام کند و به ارائه سایر اطلاعات کارت یا مراجعه به دستگاه خودپرداز نیازی ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.