به گزارش آسوشیتد پرس، تنها یک روز پس از آن که لری کودلو- مشاور اقتصادی ترامپ گفت که کاهش مجدد مالیات ها می تواند بخشی از کمپین انتخاباتی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری سال‌ آینده آمریکا باشد، ترامپ در جمع خبرنگاران گفت که اقتصاد آمریکا نیرومند است و نیازی به کاهش مالیات‌ها نیست.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگر سخنان خود ضمن دفاع از عملکردش در مواجهه با چین در خصوص مسائل تجاری گفت شاید سیاست آمریکا در برخورد با چین بر سر مسائل تجاری برای مصرف‌کنندگان این کشور دردناک باشد اما تعرفه ها مهمترند چون دارای منافع بیشتری در بلندمدت برای اقتصاد آمریکا خواهند بود. اظهارات ترامپ در شرایطی بیان می‌شود که برخی از اقتصاد دانان نسبت به بروز مشکلات جدی در صورت تداوم جنگ تجاری با چین هشدار داده اند.

به مانند روزهای گذشته، ترامپ بانک مرکزی آمریکا را از انتقادات خود بی‌نصیب نگذاشت و بار دیگر خواهان کاهش بیشتر نرخ بهره برای کمک به تقویت رشد اقتصادی آمریکا شد. وی افزود: پاول (رئیس بانک مرکزی آمریکا) ابتدا سعی کرد درخواست من برای کاهش نرخ بهره را نادیده بگیرد، حق با من بود و همه به این اعتراف دارند. او نرخ بهره را خیلی سریع بالا برد و اکنون باید نرخ بهره را مجددا به سطح عادی برگردانیم. به مسیر درست برگشته‌ایم و بانک مرکزی آمریکا تازه فهمیده است که حق با من بود!

تهدید ترامپ به اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی، بازارهای جهانی را در روزهای اخیر کاملا تحت الشعاع قرار داده است. واشنگتن قبل از این بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار از چین تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی وضع کرده است. ترامپ در خصوص تقابلش با چین افزود: اگر به چین کاری نداشتم کارم خیلی راحت‌تر بود اما از این که این کار را انجام دادم راضی هستم چون باید این‌ کار را می کردم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.