سازمان خصوصی سازی با انتشار مطلبی به نقل از فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: شرکت هواپیمایی ایرتور سال ۱۳۹۳ برای وصول مطالبات به عرضه عمومی گذاشته می شود، اما خریداری نداشته تا اینکه یک سال بعد در نوبت پنجم سهام از طریق شرکت در مزایده عمومی فروخته می شود.

بر این اساس «فرهاد دژپسند»  در نامه ای به «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور درباره روند واگذاری شرکت هواپیمایی ایرتور که برخی میگویند با قیمت نازل واگذار شده، اظهارداشت: ۹۵ درصد سهام شرکت ایران ایرتور پس از چند جلسه بررسی در هیأت واگذاری، براساس مصوبه جلسه ۲۲ آبان ماه ۱۳۸۹ هیأت از طریق برگزاری مزایده در فرابورس عرضه و به شرکت «هسایار» ۸۰ درصد و «احیا صنایع خراسان» ۱۵ درصد فروخته می شود.

وی افزود: خریداران پس از پرداخت حصه نقدی و تحویل شرکت نه تنها در شرایط نامناسب و در حال فروپاشی شرکت توفیق چندانی کسب نمی کنند بلکه از عهده پرداخت اقساط سازمان خصوصی سازی هم برنمی آیند تا اینکه این سازمان براساس قرارداد فی مابین، برای وصول مطالبات خود سهام در وثیقه را برای فروش به مزایده می گذارد.

دژپسند اضافه کرد: سهام در وثیقه سازمان خصوصی سازی برای وصول مطالبات، سه بار در سال ۱۳۹۳ به عرضه عمومی گذاشته می شود ولی استقبال نمی شود و در نوبت بعد بهای پایه تعدیل می شود ولی باز خریداری وجود نداشته تا اینکه در نوبت پنجم در سال ۱۳۹۴ با قیمت پایه نوبت چهارم یک نفر تمایل به خرید نشان می دهد و سهام را از طریق شرکت در مزایده عمومی خریداری می کند.

وزیر اقتصادی در نامه خود تصریح کرده که خریدار بعدی نه تنها همه اقساط خود را به موقع پرداخت می کند بلکه شرکت را به طور کامل متحول کرده و یک شرکت ورشکسته و در حال نابودی را به شرکتی سرحال و کارآمد تبدیل می کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.