به گزارش نشریه نشنال اینترست روز پنجشنبه در مقاله‌ای با اشاره به توان هوایی ایران، مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران مدت‌هاست که می‌خواهد دو جت جنگنده Mig-۳۱ و su-۲۷ را از مسکو و جت جنگنده J-۱۰ را از پکن خریداری کند.

نشنال اینترست در این مقاله مدعی شده که جمهوری اسلامی از آنجا که جت‌های جنگی ایران قدیمی شده‌اند و جت‌های جدیدشان تنها نمونه‌ای از طرح‌ جت‌های قدیمی‌شان است، قصد خرید این جت‌های جنگنده را کرده است.

به گزارش ایسنا، در پی خروج آمریکا از برجام و آغاز جنگی اقتصادی با وضع تحریم‌های تمام عیار علیه ایران، اداره نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا - اوفاک - در اطلاعیه‌ای "فعالان در صنایع هواپیمایی را از خطر قرار گرفتن در معرض اقدامات تنبیهی و تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده به دلیل ارتباط یا انتقال بدون مجوز هواپیما، قطعات و اقلام، فناوری یا خدمات هواپیمایی به ایران یا شرکت‌های هواپیمایی تحریمی ایران و مرتبط با ایران" آگاه ساخته است.

سیگال مندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی گفته است که دست اندرکاران صنایع هواپیمایی بین‌المللی از جمله ارائه‌دهندگان خدمات مانند آژانس‌های مسافرتی، کارگزاران و شرکت‌های نمایندگی باید نهایت هشیاری را به خرج دهند تا در فعالیت‌های ایران سهیم نشوند.

 این در حالی است که عربستان سعودی با آزادی تمام، سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با انگلیس امضا کرد تا براساس آن ۴۸ فروند جنگنده تایفون را از لندن خریداری کند. عربستان در همین هفته، منطقه «عطان» واقع در جنوب صنعای یمن را با جنگنده‌های بمب‌افکن خود بمباران کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.