فدراسیون فوتبال کمتر نزدیک به ۲ ساعت باقی مانده به برگزاری افتتاحیه نوزدهمین دوره لیگ برتر که میان پرسپولیس و پارس جنوبی جم از ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، اعلام کرد: با توجه به مباحث تاکید شده در هفته های اخیر و تصریح بر ضرورت رعایت کدهای انضباطی و اخلاقی فیفا و آیین نامه‌های انضباطی در برگزاری مسابقات و مطابق اعلام قبلی، ستاد ویژه‌ای در حوزه انضباطی و اخلاق و سایر ارکان قضایی فدراسیون تمام امور مرتبط را از امروز به صورت برخط و آنلاین رصد خواهد کرد.

بر اساس آنچه این فدراسیون اعلام کرده، کدهای مطروحه در باب رعایت احترام مسولان برگزاری مسابقه (شامل داور، کادر فنی، بازیکنان تیم حریف، عوامل اجرای مسابقه)، هواداران و تماشاگران، مسولان ورزشی و ...خواهد بود و با توجه به تاکیدات قبلی در صورت عدم رعایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن با برخورد قانونی روبرو خواهد شد.

بر این اساس، اتفاقات قبل، حین و پس از مسابقه به دقت رصد خواهد شد و مقامات برگزاری و ناظران نامحسوس در اولین فرصت گزارش مربوطه را به ارکان قضایی اطلاع خواهند داد.

با توجه به اقدامات مثبت و هزینه‌بر صورت گرفته در ورزشگاه‌های کشور و تلاش‌های باشگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی و برپایی نشست‌های متعدد در این باره انتظار جامعه فوتبال این خواهد بود که در فصل جدید شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه‌های انضباطی باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.