رویترز گزارش داد، کیم هیون-چونگ، معاون مشاور امنیت ملی کره‌جنوبی پس از دیدار با استفان بیگان، فرستاده آمریکا در امور کره‌شمالی در سئول ارزیابی مثبتی ارائه کرد.

او پس از دیدار یک‌ ساعته بدون ذکر جزئیات گفت: احساسم این است که کره‌شمالی و ایالات متحده به زودی گفت‌وگو خواهند داشت و به خوبی هم پیش خواهد رفت.

گفت‌وگوها میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن از زمان برگزاری دومین نشست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی که ماه فوریه در هانوی بود و بدون نتیجه پایان یافت، مسکوت مانده است.

دیدار بعدی رهبران آمریکا و کره‌شمالی ماه ژوئن در منطقه غیر نظامی شده دو کره بود که طرفین برای از سرگیری گفت‌وگوهای کاری توافق کردند اما چنین مذاکراتی هنوز برگزار نشده است. در همین حال کره‌شمالی در هفته‌های اخیر چندین آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد در اعتراض به مانورهای سالانه ایالات متحده با سئول داشته است.    

این مقام کره‌جنوبی همچنین گفت، شورای امنیت ملی ریاست جمهوری کره‌جنوبی امروز برای بررسی یک معاهده اشتراک اطلاعاتی با ژاپن تشکیل جلسه خواهد داد. سئول به خروج از این پیمان در بحبوحه یک مناقشه دیپلماتیک و تجاری تهدید کرده است.

چنانچه ژاپن و کره‌جنوبی برای ادامه توافق اطلاع‌رسانی نظامی امنیت عمومی (GSOMIA) موافقت نکنند، این پیمان شنبه منقضی می‌شود. به گفته معاون مشاور امنیت ملی کره‌جنوبی، استفان بیگان در دیدار با او این موضوع را مطرح کرد. واشنگتن نگران است لغو این پیمان در تلاش‌های سه‌جانبه برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی اثر بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.