مهدی فنونی‌زاده معتقد است هر زمان در لیگ تیمی مسابقات را خوب شروع کرده در نهایت با جایگاهی خوب مانند قهرمانی، لیگ را به پایان رسانده است. با او درباره شروع لیگ برتر و دیدار استقلال با ماشین‌سازی حرف زدیم.

استقلال را در آستانه ورود به لیگ چطور ارزیابی می‌کنید؟
تیم مربی خوبی در اختیار دارد و تا جایی‌که شنیدم بدن‌سازی مناسبی هم انجام داده. نفرات جوان زیادی در تیم هستند و میانگین سنی استقلال پایین آمده است.

نکته مثبت دیگری از استقلال نمی‌دانید؟
از نکات مثبت استقلال در این فصل این بود که تمریناتش را با اکثریت نفرات اصلی‌اش استارت زد. همین نکته می‌تواند تأثیر مستقیمی در ورودش به لیگ برتر داشته باشد.

از تیم چه می‌دانید؟
اتفاقاً با دو، سه نفر از بازیکنان تیم که درباره این استقلال حرف می‌زدم می‌گفتند تیم خوبی جمع شده و همه منتظر شروع مسابقات هستند. از طرفی جواد زرینچه هم به تیم رفته که خودش از استقلالی‌های متعصب است و می‌تواند در خیلی جاها به استراماچونی کمک کند. البته سرپرست‌های قبلی استقلال هم از باسابقه‌ها و متعصبان استقلال بودند. هم حاجیلو و هم عبداللهی از باسابقه‌های استقلال محسوب می‌شدند.

ماشین‌سازی! تیم رسول خطیبی، را چقدر می‌شناسید؟
رسول مربی جسور و فهیمی است که فوتبال را به‌خوبی درک می‌کند. تیم‌های خطیبی همیشه فوتبال قدرتی بازی می‌کنند و اهل دعوا و کارهای فیزیکی هستند.

پیش‌بینی تان از بازی جمعه چیست؟
بازی در تبریز آسان نیست. فرقی نمی‌کند در بنیان دیزل یا یادگار امام (ره). استقلال اگر در ۱۵، ۲۰ دقیقه اول گل نزند کارش سخت می‌شود. آن‌ها در شهر خودشان بازی می‌کنند و بابت رویارویی با استقلال هم کلی انگیزه دارند. ماشین‌سازی هم تیمی جوان درست کرده و دنبال نتیجه گرفتن است.

استقلال همین ماشین‌سازی را دو هفته قبل در دیداری دوستانه با ۴ گل شکست داده است. نتیجه آن دیدار در انگیزه بازیکنان استقلال برای این مسابقه تأثیری دارد؟
در بازی دوستانه شما از همه نفرات‌تان استفاده نمی‌کنید. از طرفی نمی‌خواهید دست‌تان را هم مقابل حریف لیگ برتری باز کنید. البته نمی‌توان گفت نتیجه دیدارهای تدارکاتی ملاک نیست، ملاک هست. تفاوتی هم نمی‌کند مربی می‌خواهد تیمش را ببیند و البته دنبال برد هم هست.

فکر می‌کنید استقلال برنده می‌شود؟
پیش‌بینی خودم این است که استقلال برنده می‌شود.

برد در دیدار اول چه تأثیری در ادامه مسیر برای استقلال خواهد داشت؟
لیگ هم مثل دعواست. شما اگر چک اول را بزنید طرف مقابل حساب کار دستش می‌آید و دیگر با گارد باز جلو نمی‌آید. در لیگ هم همین است. خیلی کم پیش آمده تیمی که در نیم‌فصل اول قهرمان شده در پایان قهرمان نشود. استقلال باید جمع‌آوری امتیاز را از همین هفته اول شروع کند. نه مانند لیگ هفدهم که استقلال در ۵ هفته اول یک امتیاز داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.