نمایندگی امارات در سازمان ملل در صفحه توئیتر  رسمی خود نوشت، ابوظبی سخنان مسئولان دولت مستعفی یمن علیه امارات درباره درگیری های خشونت بار اخیر در عدن را رد و بر موضع  خود به عنوان شریک ائتلاف سعودی علیه یمن تاکید می کند.

«سعود حمد الشامسی» معاون نماینده دائم امارات در سازمان ملل در این باره نوشت: امارات در چند روز گذشته در سخنانی از درگیری های مسلحانه در عدن میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) ابراز نگرانی کرد و دو طرف را برای حفظ امنیت و سلامت غیرنظامیان به آرامش و عدم تشدید درگیری ها فراخواند.

وی از بیان سخنان علیه امارات ابراز تاسف کرد و گفت امارات برای کاهش تنش ها در عدن همه تلاش خود را به کار می گیرد.

الشامسی افزود، امارات شریک اصلی ائتلاف سعودی علیه یمن است و ادعاهایی که علیه ابوظبی مطرح می شود در راستای ایجاد اختلاف و دو دستگی است.

دولت مستعفی یمن روز گذشته (سه شنبه) امارات را مسئول کودتای شورای انتقالی جنوب در عدن اعلام کرد.

طی روزهای اخیر درگیری ها میان وابستگان سعودی و اماراتی در جنوب یمن افزایش یافته است.

نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» وابسته به شورای انتقالی جنوب در چند روز گذشته بسیاری از پادگان ها و ساختمان های دولتی در عدن را به کنترل خود در آورده اند.

دولت مستعفی یمن نیز در واکنش به این اقدام که امارات را مسئول آن می داند، خواستار خروج امارات از ائتلاف سعودی علیه یمن شد و تاکید کرد که از ابوظبی به نهادها و دادگاه های بین المللی شکایت خواهد کرد.

این دولت همچنین اعلام کرد که فعالیت وزارتخانه های این دولت در پی تصرف عدن از سوی جدایی طلبان جنوب (مورد حمایت امارات) تا اطلاع ثانوی در این شهر متوقف می شود.

امارات و عربستان که از فرودین ماه ۹۴ به همراه چند کشور عربی دیگر ائتلافی را برای حمله همه جانبه به یمن تشکیل دادند، پس از گذشت پنج سال از این حمله، نه تنها هیچ دستاوردی کسب نکرده و به اهداف خود نرسیدند بلکه اکنون به جان هم افتاده و به عقیده کارشناسان، دیگر چیزی از این ائتلاف باقی نمانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.