«ابو مهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای دولت آمریکا را مسئول حوادث اخیر در پایگاه‌های نظامی عراق دانست.

مهندس چهارشنبه (۳۰ مرداد) اعلام کرد که «آمریکایی‌ها برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مقرهای عراق، چهار پهپاد اسرائیل را به این کشور وارد کرده‌اند».

به گزارش شبکه تلویزیونی «العهد» عراق، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی تأکید کرد که «آمریکا مسئول اول و آخر آنچه در عراق می‌افتد، هست و از امروز، آمریکا را مسئولیت همه حوادث می‌دانیم».

سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه خود در مورد حادثه دیروز پایگاه هوایی بلد نیز گفت که هدف قرار دادن مقرهای این سازمان موضوع واضحی است که با هدف سیطره ارتش آمریکا بر آسمان عراق صورت می‌گرد.

رسانه‌های عراق شامگاه‌ سه‌شنبه (دیروز) از وقوع آتش‌سوزی در پایگاه نظامی بلد واقع در استان صلاح الدین (مرکز) خبر دادند. بر اثر این آتش‌سوزی، یک انبار مهمات و تسلیحات متعلق به الحشد الشعبی در نزدیکی این پایگاه منفجر شد.

ابو مهدی المهندس گفت: «دشمنان عراق امروز برای حمله دوباره به نیروهای الحشد الشعبی آن هم به طرق مختلف برنامه‌ریزی می‌کنند. آمریکایی که در آمدن گروه‌های تروریستی به عراق و منطقه آورد نقش داشته، به اعتراف [دونالد] ترامپ، به این می‌اندیشد که به راه‌های مختلف حاکمیت عراق را نقض کرده و الحشد الشعبی را هدف قرار دهد».

جانشین رئیس الحشد الشعبی دلیل دشمنی آمریکا با نیروهای الحشد الشعبی و تلاش این کشور برای ضربه زدن به این نیروها را موفقت و پیروزی‌های الحشد الشعبی در شکست گروه تروریستی داعش دانست و گفت که این دشمنی‌ها بعد از آن شدت یافت که نخست‌وزیر عراق طی فرمانی از الحشد الشعبی اعلام حمایت کرد و شورای امنیتی ملی این کشور نیز جواز پرواز‌ هواپیماهای ائتلاف آمریکا در آسمان عراق را لغو کرد.

دولت عادل عبدالمهدی بعد از انفجارها در پایگاه هوایی «الصقر» واقع در جنوب بغداد اعلام کرد که از این به بعد پرواز همه جنگنده‌های ائتلاف آمریکا در آسمان عراق باید تحت نظارت بغداد باشد، در غیر این صورت با آن‌ها به عنوان «متجاوز و دشمن» مقابله خواهد شد.

ابو مهدی المهندس گفت: «اطلاعات دقیقی داریم که آمریکایی‌ها در سال جاری، چهار فروند پهپاد اسرائیلی را از طریق [جمهوری] آذربایجان وارد عراق کرده‌اند تا زیر مجموعه ناوگان نیروهای آمریکایی جهت اجرای عملیات هوایی و حمله به مقرهای نظامی عراق عمل کنند».

او ادامه داد: «ما همچنین اطلاعات دیگر، نقشه‌ها و فایل‌های صوتی در مورد همه انواع هواپیماهای آمریکایی داریم و می‌دانیم که مدت زمان و ساعات پرواز آن‌ها کی و چه زمانی است».

جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق گفت که هواپیماهای آمریکایی اخیرا به جای تعقیب عناصر باقی‌مانده داعش، از مقرهای این سازمان جاسوسی کرده و اطلاعات مربوط بع تیپ‌های الحشد و مخازن و انبارهای مهمات و تسلیحات را جمع آوری کرده است.

ابو مهدی المهندس در بیانیه خود تأکید کرد که الحشد الشعبی در برابر این گونه اقدامات آمریکا، گزینه جز دفاع از خود و مقرهایش ندارد و برای این کار از تسلیحات فعلی خود و تسلیحات بسیار پیشرفته استفاده خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.