سهیل مهدی درباره روند آماده‌سازی ورزشگاه‌ باشگاه‌ها یک روز پیش از آغاز مسابقات لیگ برتر, اظهار داشت: تا جایی که من اطلاع دارم تاکنون در همه ورزشگاه‌ها اقدامات خوبی انجام شده و ثانیه به ثانیه کار انجام می‌شود و هر لحظه پیشرفت صورت می‌گیرد تا مشکلی برای برگزاری مسابقات به وجود نیاید.

وی درباره پروسه صدور مجوز جدید حرفه‌ای باشگاه‌ها اظهار داشت: روند بررسی آغاز شده و باشگاه‌ها ابتدا در حال پرداخت بدهی‌های گذشته خود هستند, چرا که برای این کار فقط تا ۹ شهریورماه فرصت دارند.

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ, درباره خطر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا, به تسنیم گفت: استقلال و پرسپولیس پرونده‌های زیادی از گذشته دارند و اگر بدهی‌های خود را تا ۹ شهریور پرداخت نکنند یا از طلبکارشان رضایت نگیرند و با آنها توافق نکنند شرایط بسیار خطرناک خواهد شد. از این دو باشگاه‌ها شکایت‌هایی به فدراسیون فوتبال رسیده که هر طور شده باید این پرونده‌ها بسته شوند.

مهدی افزود: تیم‌های سپاهان و پدیده شرایط به مراتب بهتری برای کسب مجوز حضور در آسیا دارند. سپاهان که هیچ‌وقت مشکل عدم پرداخت بدهی ندارد و پدیده نیز پرونده آنچنان خاصی برای بحث مالی ندارد اما خطر حذف از آسیا برای استقلال و پرسپولیس با این وضعیت بسیار جدی است و اصلاً شوخی بردار نیست,  چرا که این دو باشگاه نسبت به تیم‌های دیگر پرونده‌های بیشتری دارند و با توجه به همین موضوع کار برای پرداخت بدهی یا توافق با طلبکاران‌شان سخت‌تر و زمان‌برتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا این لحظه از سوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اقدامی در فدراسیون برای بسته شدن پرونده‌های‌شان صورت نگرفته است، تاکید کرد: ممکن است این باشگاه‌ها در مجموعه خودشان کارها را انجام می‌دهند و می‌خواهند بعد از نهایی شدن پرداخت همه بدهی‌ها یا توافق یک جا برای بستن پرونده‌ها به فدراسیون بیایند اما مسئله‌ مشخص این است که واقعاً اخطارها در این باره جدی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.