رسانه‌های انگلیس امروز چهارشنبه گزارش داده‌اند «کری سایموندز»، نامزد «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس از ورود به آمریکا منع شده است.

روزنامه دیلی‌میل نوشت او به عنوان یکی از اعضای گروه محیط زیستی «Oceana» برای ورود به آمریکا تقاضا داده بود اما مقام‌های آمریکایی درخواست او را رد کرده‌اند.

این روزنامه نوشت منع ورود سایموندز در شرایطی صورت گرفته که بوریس جانسون قرار است هفته جاری در حاشیه اجلاس گروه هفت در فرانسه با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند.

دلیل رد درخواست نامزد بوریس جانسون می‌تواند به سفر سال گذشته او به «سومالی‌لند» همراه با یکی از دوستانش مربوط شود. آمریکا سومالی‌لند را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسد و آن را بخشی از سومالی می‌داند.

سومالی یکی از کشورهایی است که اتباع برخی کشورهای دارای توافق معافیت از ویزا با آمریکا در صورت سفر به آنجا با محدودیت‌هایی برای ورود به خاک آمریکا مواجه خواهند شد. کنگره آمریکا آذرماه سال ۱۳۹۴ قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن اتباع ۳۸ کشور دارای توافق معافیت از صدور ویزا با آمریکا در صورت سفر به سوریه، عراق، سومالی یا کشورهای حامی تروریسم از نظر وزارت خارجه آمریکا باید برای اخذ روادید اقدام کنند.

روزنامه دیلی‌میل نوشته متقاضیان سفر به آمریکا هنگام ثبت درخواست خود در سامانه‌ای به نام «ایستا» بایستی به این سوال پاسخ دهند که از مارس ۲۰۱۱ به چندین کشور از جمله سومالی سفر کرده‌اند یا خیر.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.