یک منبع نظامی سوری امروز(سه شنبه) در مصاحبه با شبکه خبری"روسیا الیوم" گفت، بدنبال شدت یافتن درگیری ها با تروریست ها در ادلب، نیروهای ارتش سوریه در برخی محله های شمالی خان شیخون مستقر شدند.

 

 

 

منابع سوری همچنین اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته و در درگیری میان تروریست ها با ارتش سوریه، ۳۳ تروریست کشته شدند که یک فرمانده از "فیلق الشام" نیز در میان کشته شدگان است.

 

منابع خبری پیشتر گزارش دادند که ارتش سوریه از دو محور غرب و شمال شرق به سوی شهر راهبردی خان شیخون در حال پیشروی است و توانسته مسیرهای اصلی تدارکاتی تروریست ها به شهرهای خان شیخون، مورک، اللطامنه و کفر زیتا و روستاهای لحایا، لطمین، معرکبه و الصیاد را قطع کند.

ارتش سوریه پس از بحرانی شدن اوضاع تروریست های جبهه النصره در ادلب و تلاش ترکیه برای یاری به آنها، وارد خان شیخون شده است.

کاربران شبکه های اجتماعی شب گذشته (دوشنبه) تصاویری از کاروان نظامی گروه های تروریستی «تیپ الحمزه» و «احرارالشرقیه» مورد حمایت ترکیه را منتشر کردند که برای مشارکت در نبرد با ارتش سوریه وارد استان ادلب می شوند.

ارتش سوریه چند ماه است که عملیات گسترده ای را از حومه حماه علیه تروریست ها آغاز کرده تا بتواند حومه حماه و استان ادلب را از کنترل آنها خارج کند.

دولت سوریه با اشغالگر خواندن دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، بارها خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است.

خان شیخون بزرگترین شهر در حومه جنوبی ادلب، حلقه ارتباطی محورهای شرقی، غربی و شمالی  ادلب است و آزاد سازی آن به مثابه گام نخست بازگشایی مسیر حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه به دمشق پایتخت سیاسی این کشور به شمار می رود.

اهمیت نظامی خان شیخون نیز در این است که کنترل آن به ارتش سوریه این امکان را می دهد که براحتی به سمت شمال یعنی "معرة النعمان" حرکت کند؛ منطقه ای که به دلیل آنکه حلقه ارتباط مسیرهای بین‌المللی سوریه به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب است، به نوبه خود حائز اهمیت زیادی است.

ادلب استانی در شمال سوریه و در همسایگی ترکیه است که بیش از سه میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند و به آخرین محل استقرار تروریست‌ها و گروه‌های مخالف دولت سوریه تبدیل شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.