وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگویی، درباره زمان واریز مستمری مددجویان این سازمان و افزایش حقوق آن‌ها، اظهار کرد: با تلاش مرکز هدفمندی و محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور، سی‌ام هر ماه حقوق مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان به حساب‌هایشان واریز می‌شود، البته تأخیرهایی وجود دارد که سعی داریم که زمان واریزها منظم شود.

او در خصوص افزایش اعتبارات صندوق سازمان بهزیستی و حقوق مددجویان گفت: دریافتی و واریزی‌های ما همانند سال ۹۷ است، البته رایزنی‌هایی برای افزایش حقوق مستمری بگیران انجام شده و تأمین اعتبارات خوبی صورت گرفته است تا بتوانیم درصدی را به اعتبارات سال ۹۸ اضافه کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره دیرکرد واریزی مستمری بگیران گفت: امیدوارم با توجه به تأخیر در پرداختی‌ها، بتوانیم مابه‌التفاوت ماه‌های گذشته را از ابتدای سال ۹۸ واریز کنیم.

قبادی دانا با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون پیگیر افزایش بودجه مستمری بگیران بودیم و برای بودجه سال ۹۸ نیز این تلاش را دوچندان کردیم، بیان کرد: تا امروز توانستیم حقوق ۱۷۸ هزار خانواده که سرپرست معلول یا ناتوان دارند را افزایش دهیم، در واقع خانوارهایی که ۱۰۸ هزار تومان در ماه دریافت می‌کردند، واریزیشان به ۴۱۶ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

او با بیان اینکه حقوق ۲۵ درصد مستمری بگیران تا ۴ برابر افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: امیدواریم در سال جدید با همراهی مجلس شورای اسلامی، دولت و سازمان مدیریت برنامه و بودجه، این مبلغ افزایشی اعمال شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره خانوارهای پشت نوبت دریافت حقوق مستمری تأکید کرد: در حال حاضر ۲۰۰ هزار خانوار پشت نوبت داریم که در تیرماه سال ۹۷ به آن‌ها رسیدگی شد، حتی اشخاصی که در ۱۵ سال گذشته هم پشت نوبت بودند به این تعداد پیوستند، اما همچنان حدود ۲۰۰ هزار خانوار دیگر نیز پشت نوبت هستند و برخی از خانوارها هم هنوز در صف نوبت قرار نگرفته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.