سرهنگ تورج کاظمی گفت: یکی از شهروندان با تشکیل پرونده ای در دادسرای مبارزه با جرائم رایانه ای به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت: مبلغ ۶۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی کسر شده است.

وی با بیان اینکه علت کاهش موجودی و بررسی شکایت در دستور کار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت، ادامه داد: در بررسی های اولیه به دست آمد که شاکی در شبکه های اجتماعی قصد خرید داشته است که پس از ثبت سفارش کالا، صفحه بانکی برای پرداخت وجه مبلغ کالا باز شده است و مال باخته اطلاعات مورد نیاز را ثبت کرده است ولی ارتباط با بانک قطع و پس از گذشت مدت زمانی اندکی پیام برداشت مبلغ به دفعات مختلف در کل به مبلغ ۶۰ میلیون ریال دریافت کرده است.

شاکی در ادامه اظهار داشت: قبل از ثبت سفارش فردی که از وی قصد خرید داشته پاسخگوی مکالمه تلفنی وی بوده ولی پس از برداشت وجه، شماره وی را مسدود شده است و پاسخگوی تلفن های وی نیست.

سرهنگ کاظمی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم در شبکه های اجتماعی صفحه جعلی بانکی درست کرده است، عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که وی جوانی ۳۳ ساله و ساکن خیابان شهید نامجو است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا برای تحقیقات تکمیلی منتقل شد.

سرهنگ کاظمی گفت: متهم در ابتدا، منکر اتهام انتسابی بود ولی با ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: با ایجاد درگاه جعلی بانک ملت و نمایش کالاها با قیمت مناسب، شهروندان را ترغیب به خرید کالا از وی می کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه تحقیقات پلیس برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد، از کاربران فضای مجازی خواست: قبل از ثبت اطلاعات بانکی کارت عابر بانکشان از درستی آدرس اینترنتی درگاه بانک اطمینان پیدا کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.