تقی رهبر در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب»، درباره نامه تند آیت الله آملی لاریجانی خطاب به آیت الله محمد یزدی گفت: من نسبت به این فرمایش های اقایان، هیچ اظهار عقیده ای نمی کنم، مسائلی از این قبیل را باید خودمان، رودررو بنشینیم و حل کنیم؛ کشیدن این ها به فضای عمومی و فضای خبری و رسانه ای به هیچ وجه نه به صلاح اشخاص است و نه به صلاح دین. به خصوص علما و بزگواران، حداقل پیام بدهند. اگر حرفی دارند و یا اگر سو تفاهمی وجود دارد، نشست داشته باشند و گفتگو کنند. این موارد در شان علما نیست.

او افزود: وقتی این مسائل را می شنوم و اینها را در سطح جامعه عنوان می کنیم، دشمنان خوشحال می شوند که اینها به جان هم افتاده اند. مردم هم ناراحت می شوند که چرا این گونه صحبت می کنند. شرط علم و عقلانیت این است که اگر مطالبی دارند به فضای رسانه ها نکشانند. یا گفتگو کنند، یا با پیام رسانی و واسطه این موضوعات را باید حل کنیم و اجازه ندهیم کار به اینجا بکشد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: آنها که شروع کننده و جواب دهنده هستند، زیر سوال می روند. ما طبله ها یک عمری با هم زندگی کرده ایم. بزرگوارانی مانند آیت الله یزدی و آیت الله آملی بهتر است از راه واسطه، صحبت کنند. این کارها به ضرر دین است و موجب خشنودی دشمن می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.