تایمز اسرائیل گزارش داد، وی در کی‌یف با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور و «ولادیمیر گرویسمن» نخست وزیر اوکراین که هر دو نیز یهودی هستند دیدار خواهد کرد.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی روز گذشته سه فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رساند و شامگاه جمعه و بامداد شنبه نیز سه موشک به سوی شهرک‌های اطراف نوار غزه شلیک شد.

نتانیاهو که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به شمار می‌آید پیش از سفر در جمع خبرنگاران گفت که در صورت ضرورت، این رژیم هیچگونه تردیدی در انجام عملیات گسترده علیه حماس در نوار غزه نخواهد داشت حتی اگر این حمله در اوج رقابت‌های انتخاباتی باشد.

وی افزود: «در صورت ضرورت حملات گسترده‌ای را آغاز خواهیم کرد. من اظهاراتی شنیدم که من از انجام عملیات نظامی گسترده به دلیل انتخابات خودداری می‌کنم. این نادرست است.»

نتانیاهو اضافه کرد: «هر کسی که من را می‌شناسد می‌داند که من واقعیت‌ها را در نظر می‌گیرم و بر اساس همکاری کامل با نیروهای امنیتی و با مسئولیت کامل اقدام می‌کنم.»

نتانیاهو اولین مقام خارجی خواهد بود که پس از انتخاب زلنسکی به اوکراین سفر می‌کند و بر اساس گزارش‌های تایید نشده، نتانیاهو قصد دارد در این سفر میان اوکراین و روسیه نقش میانجی را ایفا کند.

پس از بروز تنش‌ها میان کی‌یف و مسکو، رژیم صهیونیستی بر خلاف کشورهای غربی تلاش کرد که نقش بی طرف را داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.