محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به کویت سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با نواف جابر الصباح ولیعهد کویت دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ولیعهد کویت ضمن خوشامدگویی گرم و صمیمانه به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از علاقه امیر کویت برای دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود که به علت بیماری دیدار ایشان با شما میسر نشد.

آقای نواف جابر الصباح، مصالح منطقه را بالاتر و مهمتر از هر چیزی خواند و افزود: ما همواره برای همکاری و گفتگو آماده‌ایم و آنرا به مصلحت منطقه و امنیت و ثبات آن می‌دانیم.

ظریف نیز در این دیدار با آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای امیر کویت، ایشان را یکی از رهبران با درایت در منطقه خواند. وزیر امور خارجه جمهوری سلامی ایران روابط ایران و کویت را دوستانه و برادرانه خواند و خواستار توسعه و تعمیق روابط دو کشور شد.

ظریف با اشاره به لزوم همکاری کشورهای منطقه با توجه به تحولات جاری و پیش روی، اظهار داشت: ما و شما در این منطقه ماندنی هستیم و بیگانگان رفتنی اند.

دیدار ظریف با وزیر خارجه کویت

دیدار و گفتگوی وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کویت هم اکنون در محل وزارت خارجه کویت در حال برگزاری است.

در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه و یمن، شرایط جاری در منطقه خلیج فارس، مهمترین مسائل بین‌المللی و سایر موضوعات مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.