حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قم در مرکز آموزش قوه قضائیه با اشاره به جنگ روانی دشمنان اظهار کرد: در شرایط کنونی که دشمن حق و باطل را در هم آمیخته، رعایت تقوا در گفتار و عمل مهم تر از هر زمان دیگری اسمت.

وی ادامه داد: شهر قم یک شهر مقدس است که روایات زیادی در خصوص گذشته و آینده آن وجود دارد، شهر قم مرکز فقاهت و نشر معارف اسلامی و خاستگاه انقلاب اسلامی ایران است و چنین شهری باید در همه امور برای سایر کشور الگو باشد، باید حوزه قضایی قم با حوزه قضایی سایر مناطق کشور متفاوت باشد و انتظار از استان قم زیاد است.

معاون اول رئیس قوه قضائیه افزود: مدیرکل سابق دادگستری استان قم ۱۴ سال در مدیریت حوزه قضایی استان قم فعالیت کرد و توفیقاتی داشت، اما هنوز به وضعیت مطلوب نرسیدیم و نیاز به کار و ابتکار و هم افزایی امکانات بیشتر داریم.

اژه ای با اشاره به مدیرکل جدید دادگستری استان قم اظهار کرد: او ۱۰ سال در حوزه قضایی قم کار کرده است و سالیانی را در استان‌های کرمانشاه و خراسان رضوی خدمت کرد و باید با تجربیات خود حوزه قضایی قم را ارتقا ببخشد.

وی ادامه داد: مردم انقلابی قم سزاوار خدمت هستند و باید همیشه مدیران این استان خود را بدهکار مردم بدانند، مدارا با مردم شرط اساسی برای مدیریت است و مدیران قم باید از اختیارات خود برای رفع رنج مردم استفاده کنند، مردم از برخی از ناهنجاری‌ها توسط عده ای معدود و برخی ناامنی‌های کوچک در استان ناراحت هستند.

معاون اول رئیس قوه قضائیه افزود: باید با ناهنجاری‌ها در استان قم با تدبیر، حکمت و قاطعت برخورد شود، عده ای به دنبال قانون شکنی و زیرپا گذاشتن ارزش‌ها هستند تا جامعه را به قهقرا ببرند.

اژه ای تسریع در کار مردم را ضروری دانست و تصریح کرد: روند رسیدگی به برخی از پرونده‌ها در استان قم طولانی شده است و باید با کار جهادی در رسیدگی به این پرونده‌ها تسریع شود.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارد که با مفسدان در ابعاد مختلف برخورد قاطع و سریع و بدون تبعیض صورت بگیرد، مردم تبعیض در این زمینه را نمی‌پذیرند.

معاون اول رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: باید برای کاهش حجم کار نیروهای دستگاه قضایی در استان قم تلاش کنیم و این مساله جز با کاهش ورودی‌ها ممکن نیست و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد تا مسائل به دستگاه قضایی کشیده نشود و حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی در استان کاهش پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.