به گزارش رویترز، در ۲۴ ساعت گذشته یک سری اعتراضات علیه اقدام ۵ اوت دهلی‌نو در لغو خودمختاری منطقه کشمیر هند برگزار شده است. این تحولات پس از کاهش محدودیت تردد در صبح شنبه رخ داد.     

دولت ایالتی مدعی است در دو هفته گذشته ممنوعیت آمد و شد اعلام نکرده بود اما مردم امروز از موانع متعددی که ظرف چند ساعت در این شهر برپا شد، برگردانده شدند. نیروهای امنیتی به ساکنان گفتند که ممنوعیت آمد و شد برقرار است.

دو مقام دولتی ارشد به رویترز گفتند، پس از درگیری خشونت‌بار شنبه شب دست‌کم ده‌ها تن با جراحت‌های ناشی از گلوله روانه بیمارستان شدند. نمایندگان دولت کشمیر هند در سرینگر و دولت فدرال در دهلی‌نو درباره تازه‌ترین تحولات اظهارنظری نکردند و درباره تعداد زخمی‌ها و میزان اعتراضات اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

یک منبع رسمی گفت، مردم با سنگ نیروهای امنیتی را در ده‌ها محل در سرینگر هدف می‌گیرند و به محدودیت‌های تردد و اوضاع پیش آمده اعتراض می‌کنند. به گفته او، این وضعیت در چند روز گذشته وخیم‌تر شده است.

به گفته مقام‌ها و شاهدان عینی، درگیری‌های شبانه عمدتا در مناطق ریناواری، نوهتا و گوجوارا از شهر قدیم کشمیر هند به وقوع پیوست و نیروهای هندی برای متفرق کردن معترضان به شلیک گاز اشک‌آور، نارنجک‌های فلفل و گلوله‌های پلاستیکی متوسل شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.