رویترز گزارش داد، منابع آگاه می‌گویند قصد بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس از دیدار با همتایان فرانسوی و آلمانی، اتمام حجت با آنها درباره برگزیت است.

ظاهراً قرار است وی در دیداری که در حاشیه جی۲۰ با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان خواهد داشت، به آنها یادآوری کند پارلمان قادر به توقف برگزیت نیست و چنانچه آنها نمی‌خواهند انگلیس بدون حصول توافق اتحادیه را ترک کند، باید در تدارک توافقی جدید باشند.

وی همچنین هشدار خواهد داد فارغ از حصول یا عدم حصول توافق، انگلیس روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه خارج خواهد شد.

گفتنی است علیرغم ادعای جانسون مبنی بر عدم مقابله پارلمان با برگزیتِ بدون توافق، وی در داخل کشور با فشارهای زیادی در راستای ممانعت از بی‌نظمی حاصل از این اقدام احتمالی روبرو است حال آنکه جرمی کوربین رهبر اپوزیسون نیز با هدف تعویق برگزیت، وعده سرنگونی دولت جانسون را در اوایل سپتامبر داده است.

نشست جی۷ در روزهای ۲۴ تا ۲۶ آگوست (۲ تا ۴ شهریور) در فرانسه برگزار می‌شود و جانسون در حالی مهیای رفتن به آنجا می‌شود که روزنامه ساندی تایمز با استناد به اسناد محرمانه دولت لندن می‌گوید این کشور تقریباً اصلاً برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده نیست و اینکه «خستگی فزاینده ناشی از خروج از اتحادیه اروپا» هرگونه برنامه‌ریزی احتمالی را مختل می‌کند.

روزنامه ساندی تایمز همچنین گزارش داد انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به یک توافق انتقالی، با کمبود سوخت، دارو و موادغذایی روبرو خواهد شد.

این اسناد همچنین افشا می کند که دولت انگلیس بازگشت تدابیر شدید امنیتی در مرز ایرلند را پیش بینی می کند؛ امری که ممکن است به تشدید اعتراض‌های محلی و بسته شدن جاده‌ها منجر شده و در نهایت «توزیع سوخت» را تحت تأثیر قرار دهد.

طبق این اسناد، دسترسی به مواد غذاییِ تازه کاهش و قیمت‌ها افزایش خواهد یافت که این امر به نوبه خود به گروه‌های آسیب پذیر جامعه لطمه می زند.

همچنین خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است به آغاز اعتراض‌ها در سراسر انگلیس بیانجامد که مقابله با این رویداد به میزان قابل توجهی نیرو و نیروهای انتظامی نیازمند است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.